رفع معضل ترافیک نیازمند چاره‌اندیشی در مقیاس‌های کلان است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: رفع معضل ترافیک نیازمند چاره اندیشی در مقیاس های کلان است؛ اگر انتظار داریم شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید زیرساخت های مناسب این حوزه را فراهم کنیم.

سعید فیروزگاه به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب اظهار داشت: تعداد اتوبوس‌های کرج جوابگوی نیاز ساکنان این کلانشهر نیست و توسعه حمل و نقل عمومی جهت رفاه حال شهروندان امری ضروری است.

وی ادامه داد: با توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی کرج علاوه برکاهش ترافیک شاهد کاهش آلاینده‌های هوا نیز خواهیم بود.

فیروزگاه با اشاره به لایحه افزایش اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بدون شک افزایش این اتوبوس‌ها در کرج می‌تواند از تردد شماری از خودروهای تک سرنشین در معابر و خیابان‌ها جلوگیری کند.

به گفته فیروزگاه ترافیک از معضلاتی است که رفع آن نیازمند چاره اندیشی در مقیاس های کلان استانی و درون شهری می باشد و عدم آماده بودن ساختارهای فیزیکی همچنین ساختارهای ارتباطی از جمله مهمترین مشکلاتی است که در رابطه با شکل گیری ترافیک در سطح شهر مطرح می شود و حل آن نیاز به برنامه ریزی های مدون دارد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج افزود: مساله ترافيك در کرج در حال حاضر به يكي از بزرگترين دغدغه هاي مردم و مسئولان تبديل شده که از راهکارهای عبور از این معضل ایجاد زیرساخت ها و تقویت توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در شهر است.

به گفته فیروزگاه سیستم BRT از جمله سیستم های حمل و نقل سریع و عمومی شهری است که از مزایا و ویژگی های بارزی به لحاظ صرفه جویی های اقتصادی، تامین رفاه مسافرین در جابجایی های درون شهری، پیشگیری از آلودگی هوا و ... دارد و مجموعه ای کامل از تسهیلات و خدمات مطلوب در زمینه انجام فعالیت مربوط به حمل و نقل عمومی است.

این عضو شورا بر لزوم زمینه سازی برای راه اندازی سیستم BRT در کرج تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی و طراحی صحیح در این خصوص، امکان بر قراری و راه اندازی این سیستم کارآمد در نقاط پر تردد شهری را فراهم می کند و با توجه به اینکه شهرداری اقدام به انجام مطالعات و بررسی در خصوص باید ها و نبایدهای اجرای این طرح را عهده دار است ضرورت دارد تا هر چه سریعتر نتایج مطالعات را به شورای شهر منتقل نماید.

وی با تاکید بر تقویت و توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در قالب خطوط ریلی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی اظهار داشت: برنامه ریزی در این خصوص از اولویتهای مهمی است که در دستور کار مدیریت شهری و سازمانهای وابسته قرار دارد و مجموعه مدیرت شهری و دیگر دستگاه های ذیربط با اشراف بر عدم مهیا بودن زیرساختهای کرج برای توسعه راه های درون شهری حمل و نقل عمومی، اجرای طرح های مختلفی را پیش بینی کرده اند که از جمله آن مطالعه راه اندازی خط BRT است.

 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    0 0
    به غیر از زیر ساخت برای حمل و نقل عمومی که واقعا درسته باید فرهنگ رانندگی هم تغییر کنه چون هیچ جای دنیا به ملت نمیگن نباید ماشین بیاری زیر ساخت درست بعلاوه فرهنگ درست رانندگی و اصلاح هندسی مسیر ها بنظرم از همه مهمتره