اسپیس ایکس از امضای اولین قرارداد برای اعزام دو نفر در سال ۲۰۱۸ بعنوان اولین گردشگران غیرفضانورد به کرۀ ماه خبر داده است. این دو گردشگر به روی ماه فرود نخواهند آمد و در مدار قمر زمین قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرآنلاين،هویت این دو نفر اعلام نشده است و در صورتی که این ماموریت با موفقیت روبرو شود، نخستین سفر انسانی به مدار ماه پس از ماموریت آپولو در دهۀ ۷۰ میلادی خواهد بود.

مبلغ این سفر هنوز اعلام نشده اما به گفتۀ اسپیس ایکس، آزمایشات پزشکی و تمرینات این دو مسافر کرۀ ماه از نیمۀ دوم سال جاری آغاز می شود. به گفتۀ مسئولان این آژانس تکنولوژی فضایی، این دو نفر که «از شخصیت های هالیوودی» هستند، قسط اول مبلغ این قرارداد را پرداخت کرده اند.

موشک فالکون ۹ که به تازگی در همکاری مشترک میان اسپیس ایکس و ناسا یک سفینۀ محموله بر را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی به مدار زمین حمل کرده بود، سفینۀ فضایی «اژدهای ۲» و دو مسافر مذکور را قرار است به ماه انتقال بدهد.

اسپیس‌اکس یک شرکت خصوصی فن آوری های اکتشاف فضایی در آمریکا است که تلاش می‌کند تحولی در صنعت فضانوردی ایجاد کند.
آقای ماسک نام این دو نفر را که قرار است به فضا سفر کنند، فاش نکرده است اما گفته که آنها با مراجعه به این شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که هزینه‌های چنین سفری را بپردازند.
سفینه فضایی حامل این دو مسافر فضایی، قرار است حدود یک هفته در فضا بماند، به دور ماه بچرخد و پیش از بازگشت به زمین عمق فضا را تجربه کند.
شرکت اسپیس‌اکس در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده نوشته است دو نفری که در قالب این برنامه به فضا سفر می‌کنند، مانند فضانوردان آپولو اشخاصی هستند که "با خودشان امید و رویای بشری" را به فضا می‌برند.

به گفته این شرکت گروه‌های دیگری نیز برای انجام چنین سفری درخواست داده‌اند و انتظار می‌رود پس از این پرواز،‌ تعداد افراد بیشتری به فضا فرستاده شوند.
ناسا توانست در سال ۱۹۶۹ برای نخستین بار دو فضانورد را به سطح ماه بفرستد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =