۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

تسنیم نوشت: یک روزنامه آمریکایی با تاکید بر عدم حمایت مردمی از ترامپ و عدم صلاحیت وی، نوشت رئیس جمهور جدید آمریکا به جای ریاست، جنگی مزخرف با رسانه ها به راه انداخته است و اطلاعات چندانی از سیاست دولت خود ندارد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی با طرح این سوال که «آیا ترامپ می داند که رئیس جمهور است؟»، نوشت دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکنون به ارائه اطلاعات گمراه کننده و نامربوط برای پنهان و نامشخص کردن حقیقت و هوچی گری پرداخته و خود را به شکل قربانی به تصویر کشیده و توییت های خشمگینانه ای منتشر کرده در حالیکه سوال این است که مفهوم و صلاحیت و حمایت مردمی از این دولت کجاست؟

این روزنامه نوشت میزان محبوبیت ترامپ میان آمریکایی ها در نظرسنجی های انجام شده توسط موسسه گالوپ 42 درصد ثبت شده است که این، کمترین میزان محبوبیتی است که گالوپ از یک رئیس جمهور در شروع دوره اول ریاست خود گزارش می کند.

واشنگتن پست نوشت گزارش این میزان کم محبوبیت در شروع ریاست در کاخ سفید برای ترامپ جای تعجبی ندارد آن هم در شرایطی که یک روز بعد از مراسم تحلیف وی، بزرگ ترین تظاهرات گسترده در تاریخ آمریکا برگزار شد.

این روزنامه نوشت درست است که بیشتر کسانی که به نفع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای دادند کنار او ماندند، اما این حقیقت همچنان سر جای خود باقی است که ترامپ آراء مردمی را از دست داده و متحدان سیاسی خود را نگران و مخالفان خود را تحریک کرده است.

برجسته ترین و اساسی ترین اقدامی که دولت ترامپ عملی کرد، صدور فرمان اجرایی مربوط به منع ورود مهاجران از سراسر جهان و مسافرانی با ملیت خارجی از هفت کشوری که اکثرا مسلمان هستند، به آمریکا بود که این فرمان به قدری ناشیانه نوشته و اجرا شد که فورا در دادگاه فدرال آمریکا مسدود شد.

ترامپ گفت که این اقدام برای جلوگیری از حملات تروریستی در آمریکا ضرورت داشت و فورا در واکنش به اقدام دادگاه فدرال آمریکا، عجولانه توییتی منتشر کرد و نوشت که اگر اتفاقی بیفتد، قضات آمریکا مقصر آن هستند.

این توییت ترامپ یک اقدام معمول و نمادین بود که هدف آن سرزنش دیگران برای مخفی کردن خطاهای خودش محسوب شد.

ترامپ گفت که فرمان دیگر او که تا حد زیادی تعداد مهاجران فاقد مدارک قانونی را برای تبعید از آمریکا گسترش می داد، به معنای شروع یک عملیات نظامی برای اخراج اشخاص واقعا بد از آمریکا بود.

بعد از این اظهار نظر ترامپ بود که «جان اف کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا سریعا اینطور توضیح داد که هیچ تبعید و اخراج گسترده ای در کار نیست و هیچ استفاده ای از نیروهای نظامی در این بین نخواهد شد.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که ترامپ از واژه نظامی به عنوان یک صفت استفاده کرده و ظاهرا منظورش غیر نظامی بوده است.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود با طرح این سوال که رئیس جمهور ترامپ چه میزان اطلاعات درباره سیاست های دولت خود دارد، در جواب نوشت که به نظر می رسد این اطلاعات چندان نباشد.

«جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا خطاب به خبرنگاران در بغداد اعلام کرد که آمریکا به منظور گرفتن نفت در عراق نیست. این در حالیست که ترامپ پیشتر در سخنرانی خود در سیا تاکید داشت که نظامیان آمریکایی باید نفت عراق را می گرفتند.

«مایک پنس» معاون ترامپ به رهبران کشورهای اروپایی اطمینان خاطر داد که واشنگتن به ائتلاف ناتو کاملا وفادار می ماند و این در حالی بود که ترامپ منتظر برقراری روابط گرم تر با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بود.

این در حالیست که همچنان سوالات زیادی درباره ارتباط میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه مطرح است و بر اساس اطلاعات مقامات اطلاعاتی آمریکا، دولت روسیه فعالانه در انتخابات نوامبر آمریکا دخالت کرده است تا شانس ترامپ برای پیروزی در این رقابت ها بیشتر شود.

واشنگتن پست در پایان گزارش خود نوشت تصور اینکه رئیس جمهور ترامپ کاملا درگیر برخی از این مسائل است، اشتباه است و او در عوض جنگی مسخره علیه رسانه ها به راه انداخته است و فریاد انتشار اخبار جعلی توسط رسانه ها سر می دهد و در این لحظه به دنبال ریاست جمهوری نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =