ایرنا نوشت: هوپ هیکس مدیر ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: جیرد کوشنر داماد دونالد ترامپ و مشاور بلندپایه کاخ سفید و مایک فلین مشاور پیشین امنیت ملی وی، در دسامبر سال گذشته (2016) با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در برج ترامپ ملاقات کرده اند.

به گزارش شبکه یاهو نیوز به نقل از ای بی سی نیوز، خبر این ملاقات که برای نخستین بار توسط نیویورک تایمز منتشر شد، همزمان با اعتراف جف سشنز دادستان کل آمریکا به این موضوع تائید شد که در جریان مبارزات انتخاباتی ترامپ دو بار با کیسلیاک ملاقات کرده اما در نشست کنگره به این آنها اشاره نکرده است.

هنوز مشخص نیست که درملاقات میان کوشنر، فلین و کیسلیاک چه گذشته و چه مطالبی مطرح شده است.
سشنز که قول داده است در هرگونه تحقیقات در باره تماس های مقام های انتخاباتی ترامپ با روس ها مداخله نکند، ملاقات با عوامل یا نمایندگان روسیه را در باره مبارزه انتخاباتی ترامپ تکذیب کرده است.

فلین در پی افشای تماس هایش با سفیر روسیه وادار به کناره گیری از مقام خود به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد.
وی با سفیر روسیه به مناسبت کریسمس پیام های متنی مبادله کرده و در روز 29 دسامبر (نهم دی ماه) یعنی همان روزی که دولت اوباما تحریم هایی علیه روسیه به علت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اعمال کرد، با کیسلیاک تماس تلفنی داشته و در باره این تحریم ها، گفت و گو کرده است.

این در حالیست که ترامپ به رغم پذیرش احتمال مداخله روسیه در نفوذ به سامانه کمیته ملی حزب دمکرات، بارها هرگونه تماس میان مقام های انتخاباتی خود و روس ها را تکذب کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =