۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱
عربستان بازار نفت را تنظیم می‌کند

عربستان سعودی در حال کمک کردن به اوپک است تا این سازمان به هدف گذاری تعیین شده در مورد عمل کردن به توافق تاریخی کاهش تولید دست یابد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت های نفتی و آمارهای تردد تانکرهای نفتی نشان می دهد که ریاض در  فوریه میزان تولید خود را 90 هزار بشکه نسبت به ماه قبل کاهش داده و به 9.78 میلیون بشکه در روز رسانده است.
این دومین ماه متوالی است که بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تولید خود را به کمتر از رقم هدف گذاری شده در توافق یعنی 10.06 میلیون بشکه می رساند.
تولید نفت اوپک در  فوریه 65 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانویه کاهش یافته و به رقم 32.17 میلیون بشکه در روز رسیده است. 
10 عضو اوپک که متعهد شده اند تولید خود را کاهش دهند تبعیتی 104 درصدی از این توافق داشته اند که عمدتا ناشی از کاهش بیش از حد تولید عربستان بوده است.
تلاش های سه کشور ایران، نیجریه و لیبی که از توافق مستثنی شده اند برای افزایش توید موجب شده تا میزان کل تولید اوپک همچنان 415 هزار بشکه در روز بالاتر از هدف گذاری تعیین شده در توافق 30 نوامبر باقی بماند. 
اوپک به طور کلی تنها حدود 70 درصد از راه را برای رسیدن به سطح تولید مورد نیاز که برای کاهش مازاد عرضه جهانی و افزایش قیمت ها ضروری تلقی می شود پیموده است.
تولید نفت ایران در فوریه به 3.83 میلیون بشکه در روز رسیده که اندکی بالاتر از رقم 3.797 میلیون بشکه ای تعیین شده برای این کشور است.
لیبی و نیجریه هم تولید خود را مجموعا 50 هزار بشکه در روز افزایش داده اند. 

منبع:بلومبرگ

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =