پاسخ صریح رئیس مجلس به حاشیه‌سازی‌ها در مورد مصوبه مجلس برای حقوق مدیران، با تشکر نمایندگان و شعرخوانی نماینده شاعر پیشه مجلس همراه شد.

به گزارش خبرآنلاين، جلسه علني امروز-سه شنبه، 14 اسفند- با پاسخ رئيس مجلس به يك حاشيه‌سازي آغاز شد.

رئيس مجلس در ابتداي جلسه صبح در پاسخ به واكنش‌هايي كه در بيرون از مجلس نسبت به مصوبه‌اي در مورد حقوق مديران رخ داد، گفت: چرا در جامعه به خلاف می گویند مجلس حقوق های نحومی را قانونی کرد؟ وقتی خودتان می دانید خلاف است. مجلس حقوق مقامات را فیکس کرد. همه جاروجنجالی که در کشور بود برای این بود که می گفتند 50 یا 60 میلیون می گیرد ما گفتیم 10 میلیون بگیرند؟ نکته بعدی این است که این ایراد شورای نگهبان بود.(اينجا)

اين پاسخ صريح لاريجاني با حمايت نمايندگان حاضر در مجلس همراه شد، به نحوي كه بسياري از نمايندگان در جلسه امروز پيش از بيان نظرشان در رابطه با مواد مورد بررسي لايحه بودجه 96، از سخنان رئيس مجلس تشكر كردند.

نادر قاضي پور اولين نماينده‌اي بود، كه در جريان تشكر از لايجاني گفت: آقاي لاريجاني من از صحبت‌هاي شما كمال تشكر را داريم شما فردي ولايتمدار هستيد و ما به نوبه خود از شما تشكر مي‌كنيم. در بحث حقوق هاي نجومي،‌مديرعامل شركت فولاد فقط حقوق ثابتش 36 ميليون تومان بود،‌ كه ما آمديم و اين را كمتر كرديم. بيايند طرح بدهند تا اين طرح را معلق كنيم اما خودشان بايد ذي نفع باشند يعني كساني براي مردم تصميم بگيرند كه حقوق نجومي نگرفته باشند.

در ادامه زماني كه تريبون دلخوش براي بيان نظرش در مورد بندي از بودجه باز شد،‌ او نيز صحبتش را با خواندن شعري در حمايت از لاريجاني آغاز كرد.

اين نماينده به ظاهر شاعرپيشه مجلس خواند:

اي چشمه با صفا تو لاري

آيينه بي ريا تو لاري

در وصف تو عاجز است واژه

اي همدم با وفا تو لاري

خواندن اين شعر علاوه بر خنده‌هاي لاريجاني،‌ موجب خنده ساير نمايندگان نيز شد.


23217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =