آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان در منطقه هفت کرج

مدیر منطقه 7 شهرداری کرج از آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان خیابان آزادی دراین منطقه خبرداد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سید رضا فیض ، با اشاره به ساماندهی دستفروشان خیابان آزادی عنوان کرد: با توجه به تبصره یک بند 2 ماده ۵۵ قانون شهرداری، هرگونه استفاده و اشغال معابر عمومی، خیابان‌ها و پیاده‌روها به عنوان کسب و یا هرگونه استفاده دیگر ممنوع است.
فیض، گفت: به دلیل نا آشنایی با مصادیق فرهنگ شهروندی و شهر نشینی افرادی هستند که با استفاده نامتعارف از معابر عمومی، بخش قابل توجهی از حقوق شهروندان را با ایجاد سد معبر تضییع می کنند.
این مسئول با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهرداری در روزهای پایانی سال، سد معبر توسط دستفروشان و فروشندگان دوره گرد است، گفت: این روش غلط اقتصادی، ضمن جلوگیری از تردد آسان شهروندان درمعابر، سبب بروز خلل بصری و نابسامانی فضای شهر می شود.
این مسئول با اشاره به تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اصلاحیه ۱۳۴۵، گفت: این قانون شهرداری‌ها را مکلف کرده است که نسبت به آزادسازی معابر اقدام کنند؛ در تکمیل این تبصره، ماده ۴۷ آیین‌نامه شهرداری‌ها مصوب ۱۳۴۶، حفاظت از اموال عمومی و مهیا کردن این اموال برای استفاده عموم مردم و جلوگیری از تجاوز به آن یا تصرف در آن را برعهده شهرداری‌ها گذاشته است.
مدیر منطقه 7 شهرداری کرج بیان کرد: شهرداری موظف است برای تامین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع آوری دستفروشانی که بساط خود را در معابر شهری پهن کرده و به فروش اجناس خود می پردازند، اقدام کند.
فیض تاکید کرد: ما به هیچ وجه مخالف کسب درآمد دستفروشان و از بین بردن بساط این افراد که می کوشند از راه خرید و فروش کسب درآمد می کنند نیستیم، بر این اساس ساماندهی آنان در روز بازارها اقدامی برای تامین معیشت خانواده‌ها و جلوگیری از سد معبر است.
وی در پایان اظهار داشت: پارکینگ پارک ایرانی در فازدوم رجایی شهر مکان در نظر گرفته شده جهت فعالیت دستفروشان می باشد که با این اقدام فروشندگان می‌توانند بساط خود را در محل‌های تعیین شده در معرض فروش گذاشته و با تبعیت از قوانین، نوروزی خوش را برای خود، خانواده های شان و شهروندان رقم بزنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =