۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

ایرنا نوشت: پایگاه اینترنتی دیلی میل افشا کرد که تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس در یک نشست مخفیانه در کاخ سفید حضور یافته تا در مورد موضوع فعالیت برای دولت ترامپ رایزنی کند.

این پایگاه اینترنتی امروز یکشنبه گزارش داد که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس با 'جیرد کوشنر' داماد و مشاور ارشد ترامپ چهارشنبه گذشته برای بررسی حضور بلر در سمت نماینده صلح خاورمیانه دیدار داشته است.

براساس افشاگری روزنامه دیلی میل، بلر و کوشنر از ماه سپتامبر تاکنون سه مرتبه مخفیانه دیدار داشته اند. اگر تونی بلر در این سمت برای دولت ترامپ فعالیتش را آغاز کند، نخست وزیر پیشین انگلیس بازگشتی عجیب به عرصه سیاست بین الملل خواهد داشت. در صورتی که بلر در این سمت فعالیت کند، می تواند امیدها را برای 'ترزا می' نخست وزیر فعلی انگلیس در ایجاد روابطی ویژه با رئیس جمهوری آمریکا افزایش دهد.

تونی بلر پیش از این در سمت نماینده صلح خاورمیانه فعالیت کرده است. وی فعالیتش را در کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه با حضور اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و سازمان ملل آغاز کرده بود. گفته می شود شناخت بلر از خاورمیانه برای دولت ترامپ که تجربه ای در خاورمیانه نداشته، جذاب بوده است.

گمانه زنی ها در مورد حضور تونی بلر در سمت نماینده صلح خاورمیانه در حالی افزایش یافته است که نخست وزیر پیشین انگلیس اخیرا در اظهارنظری گفته بود که قصدی برای بازگشت به عرصه سیاست ندارد.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بلر از نتیجه این انتخاب به عنوان ' زلزله' یاد کرد و اعلام کرد که سخنوری های ترامپ در مورد مساله مهاجرت، صحنه سیاسی را دستخوش تغییر خواهد کرد. نخست وزیر پیشین انگلیس اعلام کرده بود که موفقیت ترامپ آغازگر واقعیتی جدید در عرصه سیاست است.

زمانی که ترزا می از ترامپ دعوت کرد به انگلیس سفر کند، بلر در اظهارنظری گفت: مطمئنا از نخست وزیر انگلیس به خاطر دعوت از ترامپ انتقاد نمی کنم. این مهم است که وی در حال ایجاد روابط قوی با ترامپ است.

روزنامه دیلی میل در ادامه گزارش خود عنوان کرد: بلر و کوشنر در مورد نقش نخست وزیر پیشین انگلیس در دستیابی به آنچه ترامپ از آن به عنوان ' توافق نهایی' یاد کرده، مذاکره کرده اند. بلر به عنوان یک شهروند انگلیسی مجاز نیست شغل رسمی در دولت آمریکا داشته باشد اما رئیس جمهوری آمریکا می تواند بلر را به عنوان مشاور خود منصوب کند.

تصمیم ترامپ در دادن مسئولیت احیای مذاکرات صلح خاورمیانه به دامادش تعجب همگان را برانگیخت چون وی هیچ تجربه چشمگیری در عرصه دیپلماسی نداشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =