ایرنا نوشت: مقامات دولتی و دیپلمات های غربی اعلام کرده اند که دونالد ترامپ ممکن است طرح توافق با روسیه در مورد چگونگی مقابله با گروه تروریستی داعش و یکسری مسائل مربوط به امنیت ملی را به دلیل اقدامات تحریک آمیز روسیه به زمان دیگری موکول کند.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقامات روز شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ترامپ و مشاورانش این تصمیم را به اقدامات تحریک آمیز اخیر مسکو از جمله استقرار موشک های کروز که یک معاهده دوران جنگ سرد را نقض می کند، ربط داده اند. ترامپ از سوی برخی از اعضای کابینه اش از جمله جیمز متیس وزیر دفاع این کشور، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی و برخی از هم پیمانان واشنگتن در اروپا تحت فشار است تا با روسیه از در سازش وارد نشود.
یک مقام دولتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، ژنرال مک مستر اخیرا روسیه را به عنوان کشوری معرفی کرد که به دنبال ایجاد اختلال در نظم فعلی جهانی است.


گزارش شده است که ترامپ نامه ای را به رهبران اروپایی که در مورد سیاستهای روسیه نگران هستند، نوشته و در آن بر تعهدش در قبال امنیت اروپایی ها تاکید کرده است.
پیش از این گفته شده بود که ترامپ تمایل خود را برای حصول توافقی گسترده با روسیه در راستای همکاری ‌ها علیه گروه تروریستی داعش، کنترل تسلیحات هسته ای و اقدامات روسیه در اوکراین نشان داده بود اما در روزهای اخیر به نظر می رسد که لحن ترامپ تغییر کرده است. دولت ترامپ نشان داده که حصول توافق با روسیه در این مقطع زمانی مناسب نیست چون با تحقیقات اف بی آی در مورد ارتباط برخی در کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه و همچنین اقدامات کمیته های کنگره برای بررسی مداخله احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا همزمان شده است.


یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، نقض پیمان کنترل تسلیحات مربوط به دوران جنگ سرد توسط روسیه برای ترامپ ضرر داشته و نظر وی را در مورد روابط با مسکو تغییر داده است. این مقام رسمی دولت اعلام کرد که ترامپ معتقد است این نقض توافق توسط روسیه باعث شده تا حصول توافق دیپلماتیک و امنیتی با روسیه سخت و سخت تر شود.
ترامپ هفته هاست که در مورد تمایل اش به روسیه با سوالات زیادی روبرو بوده است. ترامپ در اظهارنظرهایش گفته است که برای روسیه و آمریکا بهتر است یک روابط قوی به ویژه در مبارزه با تروریسم داشته باشد. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده که وی هیچ ارتباط خلاف قانون و یا ارتباطات مالی با روسیه نداشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =