۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۶

گروه‌های سیاسی حوزوی و روحانیون هنوز به جمع‌بندی درباره کاندیدای ریاست جمهوری دهم نرسیده‌اند.

 این موضوع فقط در تشکل‌های اصلاح‌طلب وجود ندارد و گروههای اصولگرا نیز به جمع‌بندی درباره کاندیدای متبوعشان در انتخابات ریاست جمهوری نرسیده‌اند. 

مجمع روحانیون مبارز

احتمالا موسوی

جامعه روحانیت مبارز

بلاتکلیف

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم

بلاتکلیف

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بلاتکلیف

 البته در این میان احتمالاً مجمع روحانیون مبارز امروز نظرش را درباره کاندیداتوری موسوی اعلام خواهد کرد. دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: ممکن است اعضای مجمع پس از نشست یکشنبه شب که با حضور میرحسین موسوی برگزار خواهد شد به نتیجه‌نهایی برسند.

مجید انصاری در خصوص علت تأخیر در اعلان موضع مجمع روحانیون مبارز آن را طبیعی دانست و تصریح کرد: به علت اینکه کاندیدای اصلی‌ ما آقای خاتمی بود و بعد از اعلام انصراف ایشان عملاً به تعطیلات نوروز برخوردیم و مجمع جلسه‌ای نداشت.

انصاری ادامه داد: قرار بود در اولین جلسه بعد از عید شورای مرکزی مجمع، نظر مجمع مشخص شود که هفته گذشته به دلیل سفر خارج از کشور آقای خاتمی این جلسه تشکیل نشد و امشب با ابراز تمایل آقای موسوی برای حضور در جلسه مجمع، اولین جلسه مجمع بعد از عید تشکیل خواهد شد.

محمدتقی فاضل میبدی عضو شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز با بیان اینکه مجمع محققین هنوز تصمیمی راجع به حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است به خبرآنلاین گفت: جای بحث است. باید کاندیداها برنامه‌هایشان را اعلام کنند و با آنها بحث شود و بعد تصمیم گرفته شود.

فاضل میبدی تصریح کرد: هنوز اعلام نظرنهایی در این خصوص دیر نشده است.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز نیز با بیان اینکه تشکل متبوعش هنوز تصمیمی برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته است، از پورمحمدی و روحانی به عنوان دو گزینه احتمالی برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات نام برد که حمایت جامعه روحانیت مبارز را می‌توانند به همراه داشته باشند.

سیدرضا اکرمی با اشاره به موضع جامعه روحانیت مبارز در انتخابات آ‎ینده گفت: جامعه روحانیت مبارز هنوز تصمیم نهایی برای انتخابات آینده نگرفته است.

نایب‌رئیس اول جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت که در جلسات جامعه مدرسین در ارتباط با انتخابات بحث شده، ولی هنوز تعیین تکلیف نشده و اعضای این تشکل هنوز مشغول بحث و بررسی هستند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که جامعه مدرسین در انتخابات حضوری فعال خواهد داشت، تصریح کرد: البته هنوز تصمیم گرفته نشده آیا جامعه از مصداق خاصی حمایت کرده ‌یا این که فقط مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کند.

وی درباره حضور میرحسین موسوی در انتخابات نیز گفت: هر یک از آقایان که مصلحت خود و کشور می‌دانند در این عرصه حضور پیدا کنند و بسیار خوب است که شرکت کنند، مردم بررسی می‌کنند، سوابق را می‌بینند، نظرات و برنامه‌ها را گوش می‌کنند و تصمیم می‌گیرند، راه باز است و هر که صلاح دید می‌تواند وارد عرصه شود و مردم نیز انتخاب می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =