آیین شیرین کاشت درخت همزمان با ولادت افراد را ترویج کنیم

عضو شورای اسلامی شهر کرج، با تاکید بر اهمیت حفظ فضای سبز، نقش هر فرد را در توسعه فضای سبز غیرقابل انکار خواند و گفت: جلوگیری از تخریب و در عین حال انجام اقدامات توسعه ای در این زمینه امری است که برای هر فرد میسر بوده و می توان با کمترین هزینه و کمترین فضا نسبت به توسعه فضای سبز در شهرمان اقدام کنیم.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،امیر حسام عباسی این مطلب را عنوان کرد و روز درختکاری را روزی نمادین دانست که باید حال و هوای آن در همه ایام سال جاری گردد و همه شهروندان خود را برای کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز شهر سهیم و اثرگذار بدانند.
عباسی بیان داشت: در گذشته رسمی وجود داشت که به یمن ولادت هر کودک، نهالی کاشته می شد که این نهال نماد ولادت وی و عامل دلبستگی و وابستگی او به زمینی بود که در آن زندگی و رشد می کرد تا قدر آن را دانسته و برای حفظش بکوشد.
به گفته وی، استمرار همین آیین می توانست بهترین راهکار برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی هوا باشد اما متاسفانه فضای شهری و زندگی آپارتمان نشینی رسم فوق را تحت تاثیر قرار داد و بسیاری از مردم از حس شیرین داشتن یک درخت برای خود، محروم شدند.
این مسئول اذعان داشت: حتی همین رویداد کوچک کاشت درخت در روز درختکاری اتفاق مطلوبی است که باید آن را پاس داشته و نگذاریم به فراموشی سپرده شود تا از همین رهگذر بخشی از نیاز شهر به توسعه فضای سبز تامین شود.
عباسی تاکید کرد: بی شک مدیریت شهری نیز بنا به وظیفه و ذات خود موظف به حفظ باغات و فضای سبز شهری است که امیدواریم در همه لوایح و طرح های شهر به این مهم پایبند بمانیم و ضمن اجرای طرح های مختلف مرتبط با فضای سبز، از تخریب و قطع باغات و درختان که یکی از بزرگترین موهبت ها و نعمت های الهی به شمار می آید، جلوگیری کنیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =