چند خطی برای صادق محرمی ستاره جوان پرسپولیس/مهدوی‌کیای دیگری در راه است!

شاید آن روز که با حضور حسین ماهینی، رامین رضاییان هم به جمع سرخپوشان برگشت، هیچکس شانسی برای درخشش صادق محرمی تصور نمی‌کرد.

عرفان حاج‌بابایی: برانکو ایوانکویچ در موعد نقل و انتقالات تابستانی برای پست دفاع راست روی دو گزینه حساب کرد. در درجه اول حسین ماهینی و برای جای خالی احتمالی او صادق محرمی. جوان کم نام و نشان شمالی که فقط 21 سال داشت و کسی هم احتمالا تا زمان پیوستنش به پرسپولیس نام او را نشنیده بود. طی چند هفته ابتدایی لیگ، صادق اصلا فرصتی برای خودنمایی پیدا نکرد چون ماهینی با تجربه به خوبی سمت راست سرخ ها را بیمه کرده بود. کابوس محرمی جوان آنجایی شروع شد که رامین رضاییان پس از کش و قوس های فراوان مجددا به جمع شاگردان پروفسور بازگشت و پرسپولیس دوباره صاحب یک دفاع راست در سطح تیم ملی شد.

شاید در آن مقطع دغدغه اصلی هواداران پرسپولیس و کارشناسان این بود که برانکو بین رامین و ماهینی کدام را ترجیح می دهد و اصلا نام صادق محرمی مطرح نبود تا نیم فصل اول بدون کوچک ترین جذابیت و هیجانی برای او در پرسپولیس به پایان برسد. اما کم کم آغوش باز لیگ شانزدهم، صادق را هم مثل سایر جوانان با استعداد در خود جا داد. کمبود های پرسپولیس در پست های مختلفی مثل دفاع وسط، دفاع چپ و حتی هافبک دفاعی کاری کرد که حسین ماهینی بار خود را از سمت راست ببندد تا یکی از رقبای محرمی از میدان به در شود.
رفتن امید عالیشاه از پرسپولیس و میل زیاد رضاییان به حمله که تا حدودی او را از انجام وظایف دفاعی باز می داشت کاری کرد که برانکو از رامین در ضلع راست لوزی اش به عنوان هافبک راست استفاده کند و بالاخره در نیم فصل دوم فرصت به بازیکن سابق ملوان در پست دفاع راست برسد تا بتواند خود را نشان دهد. شاید نقطه عطف حضور او در ترکیب پرسپولیس به دربی 84 برگردد. جایی که با عملکرد خوب خود اجازه نفوذ به سرعتی های استقلال را از جناح راست پرسپولیس نداد و عملکردش در پایان بازی به گونه ای بود که هواداران خشمگین پرسپولیس اگر می خواستند فقط از تلاش و جنگندگی یک بازیکن قدردانی کنند آن بازیکن صادق محرمی بود.

تحسین همگان از کیفیت بالای محرمی باعث شد تا او همچنان در ترکیب پرسپولیس بماند و عملا دیگر فرصتی برای حضور دو ستاره با تجربه و نامدار سرخ ها در دفاع راست نباشد. از بازی با الوحده امارات به این سو، قطعا شرایط برای محرمی خاص و ویژه است. زیرا برانکو رامین رضاییان(جدی ترین رقیب محرمی در پست دفاع راست) را از تیم اخراج کرده است و با توجه به اینکه ماهینی دیگر کمتر در سمت راست خط دفاعی استفاده می شود، الان صادق محرمی تنها امید برانکو در سمت راست است که البته پاسخ اعتماد مربی کروات سرخ ها به خوبی توسط شماره 17 تیم داده شد.

محرمی که از سرعت بالایی برخوردار است هم در فاز حمله به موقع و موثر ظاهر می شود و هم وظایف دفاعی اش را به خوبی انجام می دهد. او در دوبازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به بال چپ های گران قیمت الهلال و الوحده فرصت هنرنمایی نداد و زمینه موفقیت پرسپولیس را در این دو مسابقه سخت فراهم کرد.

او که در بازی مقابل نفت تهران هم یکی از ستاره های تیمش بود، در لحظات رو به پایان بازی به قدری اعتماد به نفس پیدا کرده بود که با حرکات پا به توپ و هنرنمایی هایش، پیمان یوسفی را مجاب کرد تا عبارت "دریبل های مسی وار" را برای او استفاده کند.

درخشش صادق محاسبات سمت راست فوتبال ایران را بر هم زد!

داستان رضاییان و پرسپولیس فعلا به پایان رسیده است. دفاع راست ملی پوش، دیگر جایی در ارنج برانکو ندارد اما قطعا هنوز مرد اول کی روش برای بازی در سمت راست تیم ملی ایران است. با این حال، در روزهایی وریا غفوری به روزهای اوج خودش با پیراهن استقلال برگشته و برانکو هم قطعا در ادامه فصل به صادق محرمی جوان میدان خواهد داد، کی روش اگر بخواهد به همان رویه سابقش مبنی بر بازی دادن به رامین بدون تیم ادامه دهد، قطعا هم او هم بازیکن مورد علاقه اش تحت فشار زیاد رسانه ها و افکار عمومی قرار خواهند گرفت زیرا محرمی به قدری خوب بوده است که لیاقت دعوت شدن به تیم ملی و یا حداقل دیده شدن توسط کادر تیم ملی را داشته باشد. 

254 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =