۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

ایسنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجازه نخواهد داد نام "یاسر عرفات" بر یکی از خیابان‌های شهرک عرب نشین "جیت" (جث) در شمال فلسطین اشغالی گذاشته شود؛ اقدامی که با انتقاد فلسطینی‌ها روبه‌رو شد.

به گزارش منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مکتوب تصریح کرد که اجازه نامگذاری خیابان‌های اسرائیل به نام قاتلان "اسرائیلی‌ها" را نخواهد داد.

وی افزود، دولت صهیونیستی اقداماتی را برای جلوگیری از نامگذاری خیابان‌ها در "اسرائیل" به نام "یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و "امین حسینی" و دیگر رهبران فلسطینی اتخاذ خواهد کرد.

این اظهارات نتانیاهو در واکنش به پویش رسانه‌ای راه اندازی شده به همت برخی نظامیان صهیونیستی علیه نامگذاری یک خیابان در شهرک عربی "جیت" در منطقه المثلث واقع در شمال فلسطین اشغالی به نام یاسر عرفات، مطرح شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نام این خیابان در سال ۲۰۰۸ و در راستای نامگذاری تمامی خیابان‌های این شهرک به نام شخصیت‌های فلسطینی و عرب مانند "محمود درویش"، "بیروت"، "بغداد"، "قدس"، "صنعاء"، "فلسطین"، "ابن حنبل" و "مسعودی" تغییر یافته بود.

این در حالی است که وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد، عرفات کسی است که با دولت اسرائیل توافقنامه اسلو برای صلح مرحله‌ای را امضا کرد، کسی است که دولت اسرائیل را به رسمیت شناخت و او کسی است که عملیات صلح بین دو طرف اسرائیل و فلسطین را هدایت کرد.

این وزارتخانه افزود: از این رو نباید نامگذاری خیابانی برای هیچ یک از طرف‌های اسرائیلی دشوار باشد به ویژه اینکه روستای جیت روستایی عربی است و اسامی خیابان‌هایش عربی هستند.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد، این موضع نتانیاهو نحوه تعامل او با مسائل مرتبط با آمادگی جهت دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را برملا می‌کند و بر نگرانی در قبال سیاست‌های او درباره شهرک‌سازی‌ها و قوانین نژادپرستانه می‌افزاید.

 جنبش فتح نیز عنوان داشت:‌ تصمیم اسرائیل مبنی بر ممانعت از نامگذاری خیابانی به اسم عرفات موضع خصمانه آن را در قبال صلح و نمادهای ملی آزادبخش فلسطین نشان می‌دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =