ایرنا نوشت: 'گاردین' نوشت، تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه رسانه ها، بسیار جدی و برای موجودیت آنها بسیار خطرناک است، چرا که اکنون رسانه های مکتوب بیشتر اینترنتی منتشر می شوند و منتخب ترامپ برای تصدی امور اینترنت می تواند دسترسی آنها را به این شبکه محدود کند.

روزنامه انگلیسی در آغاز تفسیری در این باره نوشت: ترامپ در عجیب ترین کنفرانس خبری طول تاریخ، علیه همه رسانه های خبری اعلام جنگ و شماری از آنها را از حضور در برنامه های خبری کاخ سفید منع کرد.

گاردین در ادامه تفسیر خود افزود: همه این تهدیدات علیه رسانه دقیقا زمانی صورت می گیرد که فشار مالی بر رسانه ها به شکل بی سابقه ای بالاست، چرا که با رجوع خوانندگان به اینترنت به جای روزنامه کاغذی و کاهش آگهی های رسانه های نوشتاری، درآمد نشریات بسیار کمتر شده است.

مطبوعات در افشای بمباران پنهانی کامبوج به دستور ریچارد نیکسون رئیس جمهوری اسبق آمریکا، نقش داشتند. در آن زمان مطبوعات شرکت هایی بودند که از نظر مالی از حاشیه ای ایمن برخوردار بودند و دغدغه مالی نداشتند، اما اکنون بیشتر روزنامه ها ورشکسته شده یا به شرکت های بزرگ فروخته شده اند.

بنا بر این تهدیدهای ترامپ علیه رسانه ها برای موجودیت آنها بسیار جدی و خطرناک است اما این همه ماجرا نیست چرا که تهدید اصلی ترامپ برای آزادی بیان در آمریکا از نقطه نظرات وی نسبت به اینترنت نشات می گیرد.

اگر فرد جدیدی که به دست ترامپ برای تصدی امور اینترنت انتخاب شده است، قوانین کنونی آمریکا را در این حوزه تغییر دهد، آنگاه شرکت های انگشت شماری که دسترسی مردم آمریکا به اینترنت را مدیریت می کنند، می توانند هر مطلبی را دلشان می خواهد جایگزین مطالب دیگران کنند، یک مطلب را پررنگ کنند و هر چیز دیگر را که دوست ندارند حذف کنند.

رئیس جدید امور اینترنت در آمریکا در دوران کوتاه تصدی خود یک برنامه را برای تسهیل دسترسی به اینترنت به در مناطق روستایی و برای خانواده های کم درآمد طراحی شده بود، متوقف کرده است.

با رویکرد جدید رسانه های مکتوب مبنی بر انتشار اخبار از طریق امواج مخابرات و اینترنت به جای روش های سنتی، این ترس شدید به وجود آمده است که ترامپ هم مانند نیکسون برای مقابله با رسانه هایی که با وی دشمن هستند، دسترسی آنها را به اینترنت محدود کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =