اجرای مرحله سوم طرح «کندوی کتاب» در مدارس گیلان

سومین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب «نرگس» و با شعار «انقلاب نرگس ها» ویژه نوجوانان و جوانان در مدارس گیلان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این طرح اعضاء انجمن های اسلامی پس از مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ مربوطه، به معرفی و فروش کتاب نرگس (با موضوع انقلاب اسلامی، ایثار ، شهادت و حجاب) خواهند پرداخت.

بهره برداری از کتاب «نرگس»، در قالب پویش ترویج مطالعه کتاب است و دانش آموزان می توانند از سه طریق در مسابقه کندوی کتاب شرکت کنند و از جوایز نفیسی بهره مند شوند.

هدف از برگزاری این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی، ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی و افزایش دسترسی به کتاب های خوب در فضای عمومی مدارس است.

مطالعه کتاب و تکمیل کاربرگ معرفی کتاب، استفاده از ظرفیت کتابخانه یا نمازخانه مدرسه برای تبلیغ و ترویج و فروش و معرفی کتاب، تولید محصولات جهت ترویج کتاب، معرفی کتاب در مراسم صبحگاهی، نصب پوستر تبلیغ کتاب در فضای مدرسه ( دفتر انجمن، نمازخانه و...)، نصب خلاصه کتاب در تابلوی اعلانات مدرسه، راه اندازی ایستگاه کتاب در مدرسه، ارائه کتاب یا خلاصه آن و مباحثه در مورد محتوای آن با استفاده از کاربرگ کتاب از فعالیت های انجمن اسلامی در این دوره خواهد بود.
این طرح به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی تا 14 خرداد 96 در شبکه دانش آموزی و دو سطح مدرسه و قرارگاهی اجرا می شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =