۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
نوسازی ۱۳ هزار دستگاه کامیون در سال ۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مصوبه شورای اقتصاد تعیین شده که 65هزار دستگاه طی 5سال نوسازی شود و در این راستا امیدواریم در سال 96 بتوانیم سهم یک‌پنجم مربوط به این سال که رقمی حدود 13 هزار دستگاه می‌شود را نوسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوایل بهمن ماه بود که قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده منعقد شد و روز گذشته در مراسمی 350امین کشنده در روند اجرای این طرح به متفاضی تحویل داده شد.

در حاشیه بررسی مراحل اجرای این طرح و تحویل 350 امین دستگاه به متقاضی، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد بنا شده از محل ماده 12 قانون رفع موانع  تولید 65 هزار دستگاه کامیون با سن بیش از 35 سال، با خودروهای جدید جایگزین شوند، اظهار داشت: خوشبختانه مراحل اجرایی این طرح طی یک ماه گذشته از سوی سازمان راهداری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت با همکاری شرکت ماموت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امروز 350امین دستگاه کامیون تحویل مشتری شده است و امیدواریم روند اجرا سرعت بیشتری بگیرد، عنوان کرد: در مصوبه شورای اقتصاد تعیین شده که 65 هزار دستگاه طی 5سال نوسازی شود و در این راستا امیدواریم که در سال 96 بتوانیم سهم یک‌پنجم مربوط به این سال که رقمی حدود  13 هزار دستگاه می‌شود را نوسازی کنیم.

رییس سازمان راهداری با اشاره به این‌که در این طرح 20 تا 25 درصد بهای خودرو به صورت نقد و مابقی به صورت تسهیلات از سوی بانک پرداخت می‌شود، افزود: البته نرخ تسهیلات 18درصد است که دولت 9 درصد را پوشش داده و مصرف‌کننده نهایی نرخ سود 9درصد را برای تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی سقف  تسهیلات را حدود 376 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد:در صورتی که فردی مایل به خرید نقدی باشد، طی مدت 5 سال تا 40 درصد بهای خودرو را به تدریج دریافت می‌کند.

در ادامه علی وکیلی، مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این طرح سرعت بیشتری بگیرد و سازندگان دیگر نیز به این طرح بپیوندند، گفت: در روند اجرای این طرح و سایر موارد مربوط به ماده 12 پشتیبانی مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور بانک صادرات در نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده در این طرح، تاکید کرد:البته بسیار مهم است که بتوانیم از منابع خارجی نیز استفاده کنیم که در این راستا شرکت ماموت برای فراهم‌سازی استفاده از منابع خارجی اعلام آمادگی کرده است.

در این مراسم مهرزاد فردوس، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت نیز با اشاره به اینکه هدف ما و اسکانیا علاوه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل، کمک به کاهش آلودگی هوا است، تاکید کرد: خودروهای اسکانیا که در این طرح تحویل داده می‌شود به گونه‌ای طراحی شده که خروجی هوا از ورودی هوا پاک تر است.

وی با بیان اینکه موتور یورو6 در این خودروها استفاده شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه گازوییل‌های موجود یورو4 است کارهایی بر روی موتور انجام شده که قابلیت استفاده با این گازوییل را نیز داشته باشد، اما فیلتر DPF بر روی این خودروها نصب شده که هوای خروجی آن مطابق با استاندارد یورو6 است.

فردوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه ایجاد این تکنولوژی که صرفا از سوی اسکانیا برای ایران انجام شده است، 15 میلیون یورو بوده است، تصریح کرد:از سال آینده این خودروها در داخل کشور تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ماموت مدت قرارداد برای نوسازی 5 هزار دستگاه ناوگان سنگین را دو سال اعلام و خاطرنشان کرد:در صورتی که شرایط مالی فراهم باشد مشکلی برای اجرای این تعهد طی مدت یک سال نیز نخواهیم داشت چرا که عبارت دیگر ظرفیت تولید تا 10 هزار دستگاه در سال را داریم.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    2 0
    خواهشا بغير از اسكانيا و ولوو و بنز ماشين ديگه اى تحويل ندهيد ماشينهاى چينى يك شاهى نمى ارزه