صدور رأی به نفع فیس‌بوک و علیه پناه‌جوی اهل سوریه در آلمان

دادگاهی در آلمان شکایت پناه جوی آلمانی از فیس‌بوک را مردود اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، قاضی ارشد دادگاه شهر Würzburg   تأکید کرد که فیس‌بوک در برابر پست‌های توهین‌آمیزی که به Anas Modamani شده مسئول نیست.

Anas اهل Darayya در حومه دمشق، به‌عنوان پناه‌جوی اهل سوریه در سپتامبر 2015 با صدراعظم آلمان عکس سلفی انداخت که این عکس برای وی دردسرساز شد تا جایی که کاربران فیس‌بوک از وی به‌عنوان یک تروریست در کنار آنگلا مرکل یادکردند و وی را مورد تمسخر قراردادند.

این حرکت کاربران فیس‌بوک موجب اعتراض Anas شد و وی از فیس‌بوک به دلیل عدم پاک کردن پست‌های توهین‌آمیز شکایت کرد.

حالا قاضی آلمانی با صدور رأی اعلام کرد که فیس‌بوک وظیفه پاک کردن پست‌ها را ندارد و بدین ترتیب عملاً پناه‌جوی سوریه‌ای با «نه» مقامات قضایی روبرو شده است.

چان-جو جون، وکیل Anas امیدوار بود تا با این پرونده فیس‌بوک را وادار به پاک کردن پست‌های توهین‌آمیز کند که موفق نشد. این در حالی است که فیس‌بوک نسبت به پست‌های نئونازی‌ها و مطالب ضد یهودی بلافاصله واکنش نشان داده و آنها را پاک می‌کند!

این پناه‌جوی سوریه‌ای اوایل ماه به اشپیگل گفت من عاشق فیس‌بوکم چراکه روی فضای مجازی خانه‌ای جدید پیدا کرده‌ام و از سوی دیگر از فیس‌بوک متنفرم چراکه فتوشاپ بازی کاربران تمامی ندارد. (اشاره به تغییر عکس وی با فتوشاپ برای تمسخرش در فیس‌بوک)



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    13 6
    از پناهنده ها طلبکارتر وجود نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    12 7
    بچه پررو رفته پناهنده شده و با صدر اعظم عکس انداخته، بعد از فیس‌بوک هم شکایت کرده؟؟ حقشه با اردنگی بندازنش بیرون برگرده ولایت خودش.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
      4 4
      خوبه که آلمان و بقیه کشورهای اروپایی مثل شما و امیر نیستن