تصاویری از گل‌های حیاتی کاپیتان راموس در رئال مادرید

سرخیو راموس در طول این چند فصل اخیر نقش غیرقابل انکاری در پیروزی‌‌های حساس رئال داشته است.

احسان خراسانی؛ سرخیو راموس دوباره دیشب یکبار دیگر در دیدار برابر ناپولی این را معنا کرد که ناامیدی در براب حضور او یک جوک خنده‌داری بیش نیست. در عوض او ملموس‌ترین حقیقت حال حاضر فوتبال دنیاست که به راحتی قابل تجربه کردن است. حقیقتی که حکایت از این دارد که بازی‌های رئال مادرید گره نمی‌خورد، چون کاپیتان راموس در ترکیب تیم حضور دارد. او فراز و نشیب خاص خودش را داشته، ولی پروازش روی سر مدافعان حریف و نجات تیمش از باتلاق ناامیدی، تنها شاخصه تغییر ناپذیر دوران بازی‌‌اش بوده است. بیایید با نگاهی متفاوت و کمی فراتر از گل‌های سرنوشت‌سازی که برای رئال می‌زند به ماجرا نگاه کنیم. راموس در نقش یک پیام آور برای همه مردم دنیا در زمین می‌دود و روی هوا بلند می‌شود. انگار هدف خاصی دارد. هدفی که او را قدیس برنابئو کرده و در انجامش هم کاملا موفق بوده. رسالت راموس در طول همه این سال‌ها رساندن یک پیام بوده. اینکه ناامید شدن برای انسان‌ها اولین گامی است که آنها به سمت شکست بر‌می‌دارند. اگر می‌پرسید چرا و چطور؟ به همه این گل‌هایی نگاه کنید که او در طول چند سال اخیر برای رئال زده است.



رئال مادرید ۴-۰ بایرن مونیخ ( نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا )
دو گل راموس در دیدار برگشت مقابل بایرن مونیخ در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۳-۱۴ باعث شد که رئال با تحقیر باواریایی‌ها و با نتیجه ۶-۰ در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال و تقابل با اتلتیکو مادرید شود.

 



رئال مادرید ۴-۱ اتلتیکو مادرید ( فینال لیگ قهرمانان اروپا )
این گل و شادی بعد از آن، شاهکار راموس در طول همه سال‌های حضورش در رئال مادرید بود. وقتی که یک دنیا رئالی به فکر سایه سنگین دشمن همیشگی و البته از دست دادن لادسیما بودند؛ دقیقه ۹۲:۴۸ فرا رسید و راموس در تاریخ ماندگار شد. رئال بعد از این گل تساوی سرخیو در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ سه گل دیگر در وقت اضافه زد و قهرمان شد.

 



رئال مادرید ۲-۰ سن لورنزو ( فینال جام باشگاه‌های جهان )
حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید دور سرخیو راموس به خاطر گل او در دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان است. بعد از این گل راموس، گل دوم رئال توسط گرت بیل به ثمر رسید تا سال فوق‌العاده آنچلوتی با کهکشهانی‌ها با قهرمانی مقابل سن لورنزو تکمیل شود.

 



رئال مادرید ۵-۳ اتلتیکو مادرید ( فینال لیگ قهرمانان اروپا )
دوباره فینال لیگ قهرمانان، دوباره اتلتیکو و دوباره گلزنی سرخیو راموس. او ابتدا دروازه حریف را باز کرد و بعد از او گریزمان بازی را به تساوی کشاند. اما رئال مادرید در ضربات پنالتی پیروز شد و اوندسیما دوباره به برنابئو آمد. راموس در ضربات پنالتی هم نقش موثری داشت و ضربه پنالتی چهارم را وارد دروازه حریف کرد.

 



رئال مادرید ۳-۲ سویا ( فینال سوپرکاپ اروپا )
راموس دوباره در نقش یک فرشته نجات ظاهر شد. با این تفاوت که این روند کم‌کم داشت عادی می‌شد. در حالیکه بازی ۲-۱ به سود سویا در جریان بود، راموس در دقیقه ۹۲ وقت‌های اضافه گل تساوی را زد و بازی را به وقت‌های اضافه کشاند. پس از آن هم کاراواخال گل سوم و پیروزی بخش رئال را به ثمر رساند.

 



رئال مادرید ۱-۱ بارسلونا ( ال کلاسیکو )
راموس سابقه گلزنی در ال کلاسیکو را داشت، اما نه در راموس تایم. گل تساوی او در آخرین حمله رئال روی دروازه بارسا چند ویژگی مهم داشت. یکی اینکه آنها مقابل آبی‌ اناری‌ها شکست نخوردند و دیگر اینکه رکورد شکست ناپذیری تیم زیدان همراه با صدرنشینی حفظ شد.

 



رئال مادرید ۲-۱ ناپولی ( یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا )
و در آخر جدیدترین شاهکار راموس که دوباره در لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد. پیروزی ۳-۱ اندوخته خوبی برای بازی برگشت بود، اما گل اول ناپولی در نیمه اول، کمی شرایط را برای رئال سخت کرد. تا اینکه راموس دوباره روی هوا بلند شد و رئال را از نزدیکی بحران نجات داد.

 

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =