مهر نوشت: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از پرداخت ۶۳۱ میلیارد تومان مالیات از سوی مردم این استان در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

یعقوب مزرعه‌لی عصر سه شنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد و اقدامات این اداره کل در راستای اخد مالیات استان اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماه گذشته وصولی درآمدهای استان ۶۳۱ میلیارد تومان بوده‌است که با وجود تحقق ۹۰ درصدی طبق برنامه مصوب، از میانگین کشوری پایین تر است.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصد درآمدهای وصولی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده با ۳۰.۷۴ درصد بیشترین سهم از وصولی مالیات‌ها را دارد.

مزرعه‌لی گفت: حقوق کارکنان بخش دولتی با ۲۲.۶۲ درصد، اشخاص حقوقی غیردولتی همچون شرکت‌ها با ۱۹.۵۰ درصد و مشاغل شامل کسبه، اصنا، وکلا، مهندسین و... با ۱۵.۶۴ درصد به ترتیب بیشترین سهم را در میزان درامدهای وصولی استان دارند.

وی پایین بودن سهم مشاغل نسبت به حقوق کارکنان بخش دولتی در میزان درآمدهای وصولی استان را ضعف اطلاعاتی نظام مالیاتی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به علت ضعف سیستم مالیاتی، اطلاعات خوبی در خصوص درآمدها وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی به سهم شهرستان‌ها در تحقق درآمدهای وصولی استان اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان ارومیه با ۶۶.۸ درصد بیشترین وصولی مالیات را در سطح استان به خود اختصاص داده‌است.

وی گفت: شهرستان ماکو به واسطه اخد چهار درصد از واردات کالا از گمرک بازرگان با ۱۰.۳ درصد در رتبه دوم وصولی درآمدهای استان قرار گرفته‌است.

مزرعه‌لی گفت: شهرستان‌های خوی با ۵.۸، مهاباد سه و میاندآب با ۲.۸ درصد به ترتیب بیشترین سهم را در پرداخت مالیات به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از شناسایی سه هزار و ۶۲۲ منبع جدید اخد مالیات در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا از ۱۷ نفر از مودیانی که از پرداخت مالیات طفره می‌رفتند، هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از یک نفر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات اخد شده‌است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی در شناسایی مودیان فراری از مالیات جزو استان‌های پیشرو در کشور است به گونه ای که در ۲.۵ سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۰۶ فقره منابع جدید اخذ مالیات شناسایی شده‌است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =