95% تماس‌ها از طرف خانواده‌های هسته ای و تنها 5%کودکانی بوده‌اند که با یکی از والدین زندگی می‌کردند و طلاق واقع شده است.

ایلنا نوشت:

 از میان 197 تماس حاصل شده با صدای یارا درفروردین ماه سال جاری، 58 درصد کودکان در برابر تنبیه روانی و 42 درصد نیز در برابر تنبیه بدنی قرار گرفتند،این در حالی است که گزارش صدای یارا در اردیبهشت ماه حکایت از افزایش 30 درصدی خشونت بر روی کودکان داشته است.

تعداد کل تماس‌گیرندگان با صدای یارا در اردیبهشت ماه 372 مورد بوده این درحالی است که در نیمه دوم فروردین ماه 197 مورد بوده است. 86%این کودکان مورد تنبیه روانی (شامل تحقیری، دادزدن و سرزنش و محروم ساختن) و 49%تنبیه‌ بدنی شده‌اند به طوریکه مطابق با گزارش نیمه دوم فروردین ماه صدای یارا، ، 58 درصد کودکان در برابر تنبیه روانی و 42 درصد نیز در برابر تنبیه بدنی قرار گرفتند.

91درصد تماس‌گیرندگان مادر، 4%پدر 2%کودکان و 2%سایرین بوده‌اند. 68%درصد موارد مطرح شده در مورد مسائل پسران و 32%درصد در ارتباط با مسائل دختران بوده است.

نحوه آشنایی با صدای یارا نیز به ترتیب فراوانی، از طریق تلفن 123 بهزیستی، مشاورین مدارس و بروشور و کارت‌های صدای یارا بوده و بیشترین مسائل مربوط به گروه سنی 7ـ4 سال و 3ـ0 و 11ـ8 سال بوده و این کودکان در مقطع دبستان، دبیرستان و راهنمایی و مشغول به تحصیل بوده‌اند.

بیشترین مسائل مطرح شده، مربوط به مسائل تحصیلی و اختلالات رفتاری، مانند عدم اعتماد به نفس، پرخاشگری، تنبلی، زودرنجی و .... بوده است. تحصیلات تماس‌گیرندگان،به ترتیب دیپلم، بالاتر از دیپلم و زیردیپلم بوده‌اند 95%تماس‌ها از طرف خانواده‌های هسته ای و تنها 5%کودکانی بوده‌اند که با یکی از والدین زندگی می‌کردند و طلاق واقع شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =