استاندار همدان: دانشگاه مظهر تعالی و توسعه کشور است

استاندار همدان گفت: دانشگاه مظهر تعالی و توسعه کشور است و در واقع این دانشجویان هستند که باید راه سعادت و تعالی را برای کشور باز کنند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان و در اولین جلسه (سلسله جلسات «چنین شد ») سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: شنیدن دغدغه جوانان و دانشجویان ارزشمند است و بنده علاقمند هستم که بشنوم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه همه ما بیکاری جوانان است، خانواده ای که جوانان آن بیکار باشند در معرض آسیب جدی هستند و ما هم این را می دانیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت یازدهم وارث چه بوده است، گفت: در سال 84 که دولت تحویل می شد، رشد اقتصادی 6 درصد و تورم 12 درصد بوده و زمان تحویل به دولت یازدهم تورم 49 درصد و رشد اقتصادی منفی 6 و 8 دهم درصد بود است.

وی یادآور شد: در آن 8 سال 750 میلیارد دلار ارز حاصل از فروش نفت وارد کشور شد اما 400 هزار میلیارد تومان پروژه هم کلنگ زده و نیمه تمام تحویل دولت یازدهم شد.

نیکبخت با اعلام اینکه درسال92 تحریم ها ظالمانه تر شده بود، اظهار داشت: آبان همان سال پنج هزار شاغل بیکار شده و 300 واحد تولیدی نیز تعطیل بودند.


وی افزود: وقتی بررسی کردیم دیدیم ناتوانی در بازگردان تسهیلات بانکی و نداشتن سرمایه در گردش باعث تعطیلی آنها شده بود، همچنین اجرای نادرست هدفمندسازی یارانه ها و نادیده گرفتن سهم تولید و واردات نادرست نیز از دلایل تعطیلی واحدها و از دست رفتن شغل و تولید در استان همدان بود.


استاندار همدان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: امید روزی را داریم که هیچ دانشجویی برای اظهار نظر به هیچ جا فراخوانده نشود.

وی با بیان اینکه همه باید خطوط قرمز را رعایت کنیم، تصریح کرد: من آدم افراطی و یا تفریطی نیستم، داس و کمباین هم دستم نیست و در انتصابات هم سعی کرده ام جناح و باند و گروه را دخیل نکنم وباتوجه به آمادگی ها و مناسب بودن ها تصمیم گرفته ام.وی با اعلام اینکه در سال 95، 154 میلیارد تومان وام ازدواج داده شده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته 57 میلیارد تومان وام ازدواج در استان پرداخت شده بود.

نیکبخت با تاکید بر اینکه ما در انتخابات بی طرف هستیم، افزود: هدف ما برگزاری انتخابات سالم است.


وی در بخش دیگری از این گفتگو، پیروزی در برجام را به دلیل حمایت مردم، رهبری های خوب، اصولی و داهیانه رهبر معظم انقلاب و مشاهده رشادتهای مردم در دفاع مقدس دانست و گفت: ترامپ هم سر عقل می آید و قدرت ایران را می پذیرد زیرا دنیا اکنون قدرت ایران را پذیرفته است.


استاندار با اعلام اینکه فرمانده اقتصاد مقاومتی و مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون از استان همدان در اجرای اقتصاد مقاومتی قدردانی کرده است، گفت: ما در بخش کشاورزی 135 درصد شاخص ها را اجرا کرده ایم، و شما در هیچ استانی سراغ ندارید که 81 درصد اراضی آبی استان تحت آبیاری مدرن باشد.

وی در خصوص اعتبارت سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر ،خوش قولی دولت به مردم و عمل به تعهدات است.

استاندار همدان با اعلام اینکه، ده هتل در همدان در حال ساخت است، تصریح کرد: همدان می تواند در گردشگری از استانهای اول کشور باشد.


وی افزود: در استان همدان 8600 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مدت انجام شده است.

نیکبخت یادآور شد: برای رشد 8 درصدی درکشور ایران 900 هزار میلیارد تومان و 70 میلیارد دلار ارز لازم است، که بخش خصوصی در این خصوص سرمایه گذاری می کند.


وی در ادامه با اعلام اینکه انحراف و فتنه، وحدت ایجاد نمی کند و اگر قرار است فتنه را توضیح دهیم باید انحراف را هم توضیح دهیم، گفت: در تمام حرکات ، نگاه ما باید به رهبری انقلاب باشد.

استاندار، یکی از نتایج برجام در استان را ورود ریل برای راه آهن تهران به همدان دانست و افزود: طبق آخرین آماری که به بنده داده شده راه آهن به 55 کیلومتری همدان رسیده و من از ریاست محترم جمهوری درخواست کردم که از دو طرف ریل گذاری انجام شود که در این صورت تا 25 روز آینده قطار به همدان خواهد رسید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =