تسنیم نوشت: دبیرکل حزب اراده ملت ایران از قطعی شدن لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر پس از تعطیلات نوروز خبر داد.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران عصر امروز (پنج‌شنبه19 اسفند) در حاشیه مراسم ختم پدر محسن امین‌زاده معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با رئیس جمهور، اظهارداشت: حضور چند کاندیدای اصلاح طلب در کنار آقای روحانی هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کاندیداتوری چند چهره اصلاح طلب در کنار روحانی مخالف و موافقان زیادی دارد و هنوز به صورت یک مصوبه ابلاغ نشده است و به یک نظر واحد نرسیده‌ایم.

حکیمی‌پور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان ظرفیت این را دارند که یک کاندیدای پوششی برای انتخابات سال 96 معرفی کنند، گفت: بله، چهره‌های زیادی در بین اصلاح طلبان وجود دارد که ظرفیت کاندیداتوری دارند اما مصالح و منافع ملی ایجاب می‌کند که ریاست جمهوری آقای روحانی ادامه یابد.

وی تاکید کرد: اولویت اصلاح طلبان در وهله اول منافع ملی است بعد منافع جناحی و گروهی.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود که در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر 96 اعضای فعلی شورای شهر بنا است حضور نداشته باشند، گفت: خیر، هنوز چنین بحث‌هایی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان شکل نگرفته است و ما وارد سهمیه بندی‌ها نیز نشده‌ایم و اینها هیجانات خبری است.

وی تاکید کرد: لیست و ورود به مصادیق برای انتخابات شوراها بعد از عید یعنی در فروردین 96 کلید می‌خورد.

همچنین غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران عصر امروز (پنجشنبه 19اسفند) در حاشیه مراسم ترحیم پدر محسن امین‌زاده معاون وزیر امور خارجه دولت اصلاحات درباره ترکیب لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات 96 اظهار داشت: فعلا شاخص‌ها را مشخص کرده‌ایم اما وارد مصادیق نشدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ترکیب لیست همان سهمیه 30 درصد زنان و 30 درصد جوانان را لحاظ می‌کنید، افزود: شاخص‌ها به گونه‌ای تعریف شده است که پاک‌دستی، سلامت و اصلاح‌طلبی جزو اصول اصلی این شاخص‌ها محسوب می‌شود و کسانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند 100 امتیاز خواهند گرفت و در کنار این 100 امتیاز تخصص کارهای پژوهشی اولویت‌های اصلی خواهند بود و ضرایب مشخصی برای این مقوله‌ها درنظر گرفته شده است.

انصاری در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آقای صوفی و عارف گفته‌اند که همراه روحانی، کاندیدای دیگر اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند داشت، تصریح کرد: کاندیدای اصلی و اول و آخر ما جناب آقای روحانی خواهند بود و اگر قرار باشد شخص دیگری نامزد شود با هماهنگی آقای روحانی صورت خواهد گرفت.

انصاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دیدار با آقای روحانی ضرورت وجود چند کاندیدای اصلاح‌طلب را به وی گوشزد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی مقدماتی با آقای روحانی صورت گرفته است و هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به آقای روحانی توصیه کرده‌اند که کاندیدای اصلاح‌طلب دیگری در کنار آقای روحانی برای 96 حضور داشته باشد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    4 1
    موفق باشید انشاا...