۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در راس یک هیات بلند پایه روز جمعه برای انجام یک سفر رسمی عازم مسکو پایتخت روسیه شد.

اردوغان در این سفر با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار کرده و در ششمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور شرکت خواهد کرد.
در این سفر اردوغان قرارداد همکاری و نشست مشترک رسانه ای با همتای روسی خود خواهد داشت.

در این سفر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری، نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد، فکری ایشیک وزیر دفاع، احمد ارسلان وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات، برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی، فاروق چلیک وزیر کشاورزی، نبی آوجی وزیر فرهنگ و گردشگری و ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه اردوغان را همراهی می کنند.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان قرار است در این دیدار در خصوص ترمیم روابط دو جانبه، بحران سوریه و تعامل دو طرفه در موضوعات مختلف منطقه ای با مقامات کاخ کرملین به مذاکره بپردازد.

در جریان این سفر، ششمین نشست شورای عالی همکاری بین روسیه و ترکیه با حضور رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و روسیه در مسکو برگزار می شود و در این نشست فرآیند مناسبات اقتصادی و سیاسی دو کشور با هدف تکامل عادی سازی روابط دو کشور پس از حادثه سرنگونی جنگنده روسیه، تحولات مهم منطقه ای به ویژه بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

روزنامه حریت این دیدار را چهارمین دیدار دو رئیس جمهوری ترکیه و روسیه طی هفت ماه اخیر و محور این دیدار را علاوه بر ترمیم روابط دوجانبه، همکاری در مقابل گروه های داعش، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)، امکان عملیات رقه و خرید سامانه موشکی اس ٤٠٠ اعلام کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =