سید علی اکبر پرویزی استاندارخراسان جنوبی گفت: در ۲۰ روز گذشته حواشی زیادی پیرامون برخی سخنانی که در جمع هنرمندان گفته شده بود ایجاد شده است اما بنده به دلیل حفظ آرامش در بین مردم و از دست ندادن فرصت خدمت به آنان به هیچ یک از آنها واکنش نشان ندادم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی : استاندار خراسان جنوبی که عصر دیروز در جمع خبرنگاران رسانه های مکتوب استان سخن می گفت با اشاره به اينکه هيچ مسئول و مديري نمي تواند ادعا كند مسيري كه مي رود يا سخناني كه به زبان جاري مي كند عاري از خطا و اشتباه است، افزود: اگر هم شخصي اينگونه ادعا كند قطعاً دچار توهم و خطا است چرا كه همه ما انسانيم و نمي توانيم عاري از خطا و اشتباه باشيم، من هم گفته ام كه صداقت و شهامت عذرخواهي در مورد مشكلاتي كه ممكن است وجود داشته باشد را دارم و در اين موضوع هم به هيچ وجه قصد توهين به فرهنگ و آداب مردم خوب و متدين استان خراسان جنوبي را نداشته ام و تنها مثالي را در مورد آداب و رسوم مناطق و اقوام گفتم كه قطعاً منظورم رسوم مردم اين منطقه نبوده و چنانچه باعث رنجش مردم شريف و متدين استان شده عذرخواهي كرده و حتماً در فرصت مناسب توضيحات بيشتري خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم فضايي فراهم شود تا بتوانم توضيحاتي راجع به برخي حواشي که ايجاد شده است بدهم ، افزود: پرداختن به حواشي، فرصت خدمت را از مسئولين مي گيرد و اين ظلم بزرگي است به مردم شريف و متدين استان خراسان جنوبي؛ به همين دليل در ۲۰ روز گذشته تلاش کردم تا سكوت كنم.
وی با بیان اینکه اگر فرصت ارائه توضيحات بيشتر فراهم مي شد شايد اين سوء برداشت ها شکل نمي گرفت، افزود: بعضي اخباري که از نشست با هنرمندان در رسانه ها منعكس شد بيانگر مطلب گفته شده نبود چرا كه هيچگاه قصد بي احترامي به فرهنگ ها و يا آداب و رسوم مردم متدين و ولايتمدار خراسان جنوبي و حتي خراسان شمالي را نداشته ام.
مقام عالی دولت در استان، خاطر نشان ساخت: متاسفانه بعد از آن جلسه برخی ویژگي ها به بنده نسبت داده شد که هيچ تناسبي با روحيات و ويژگي هاي بنده نداشته و ندارد، اما فضاي سياسي و برداشت هاي شخصي که بعد از موضوع خصوصاً در فضاي مجازي ايجاد شد موجب برخي برداشت هاي نادرست و موضع گيري هايي شد که موجب به وجود آمدن حواشي بسيار زيادي شده است.
پرویزی، با اشاره به اینکه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم متدين اين استان اعتقاد قلبي دارم افزود: قصد ما مسئولين خدمت به مردم و فراهم کردن شرايط بهتر براي توسعه و پيشرفت استان است نه ايجاد رنجش خاطر و آزرده کردن خاطر مردم شريف استان.
وی ادامه داد: با تمامی حواشی و مسائلي که در ۲۰ روز اخير اتفاق افتاد تلاش کرديم تا بيشتر از گذشته به امور مرتبط با توسعه استان پرداخته و فرصت تلاش و خدمت را ازدست ندهيم که خداوند نيز توفيق اين امر را حاصل نموده است.
استاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه اگر مشکلي هم وجود داشته برخي بايد پدري کرده و مشكل را مرتفع مي كردند، افزود: تلاش خواهيم كرد تا با نهايت توان در راستاي خدمت به مردم تلاش كنيم تا مديون مردم شريف استان خراسان جنوبي نباشيم.
پرویزی خاطر نشان ساخت: هیچ وقت در طول اين مدت به خاطر نسبت هاي دروغي که به بنده داده اند رنجش و کدورتي به دل نگرفته ام و به همين خاطر نيز سکوت كرده ايم تا فرصت خدمت از دست نرود؛ اين در حاليست كه برخي افراد اين سكوت را بي اعتنايي تصور كرده اند در حاليكه به هيچ وجه اينگونه نبوده است.
استاندارخراسان جنوبی ، با اشاره به اینکه تا روزی که در اين استان خواهم بود هيچ شکايتي نسبت به هيچ شخصي نخواهم كرد افزود: با هرگونه تجمع حاميان دولت در استان مخالفيم و اجازه اردوكشي به كسي را نيز نداده و نخواهيم داد چرا كه فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر حفظ وحدت و جلوگيري از دو قطبي شدن جامعه بايد نصب العين همه قرار گرفته و به آن عمل كنند.
پرویزی، ادامه داد: استاندار به عنوان رئیس شوراي تامين استان مي تواند در صورت ضرورت و تشخيص نسبت به برخي موارد در ادارات و مجموعه هاي مرتبط تذکر لازم را بدهد؛ اين در حاليست که مطابق با آخرين ارزيابي هايي که صورت گرفته فرمانده انتظاامي استان به همراه كاركنان خدوم اين مجموعه در اكثر زمينه ها و رسالت هاي كاري خود نهايت تلاش و خدمت به مردم به انجام رسانده اند.
وی به موضوع جلوگیری استاندار از برگزاري يادواره هاي شهدا در استان اشاره کرد و افزود: اين خبر کذبي بود که از زبان استاندار در برخي رسانه ها مطرح شد چرا كه ما نه تنها تاكيد بر برگزاري يادواره هاي شهدا كرديم بلكه نظير توصيه هايي كه در خصوص دهه فجر و هفته دولت مي كنيم ، تاكيد كرديم كه اين يادواره ها بايد به صورت اثربخش و با حضور چهره هاي تاثيرگذار نظام برگزار شود تا اثرگذاري لازم فرهنگي و اجتماعي را داشته باشد.
مقام عالی دولت در استان، به انتقاد برخی رسانه ها مبنی بر شرکت نکردن استاندار در مراسم تشييع شهداي گمنام اشاره کرد و افزود: در آن روز بنده اصلاً در استان حضور نداشتم ، اين در حاليست كه برخي افراد بدون اطلاع از اين موضوع بدترين هتاكي ها را نسبت داده اند.
پرویزی، یادآورشد: در سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي نيز ايشان مردم اين منطقه را مردمي سرزنده و شاداب معرفي کردند اين در حاليست که در جريان سفر رئيس جمهور وقت در دولت قبلي به استان خراسان شمالي ساز سنتي آن منطقه در آثار ملي ثبت شد.
* دولت یازدهم توجه خاصی به استان خراسان جنوبی داشته است.
استاندارخراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در استان در ۷ ماه اخير اشاره کرد وافزود: در طول اين مدت خدمات بسيار مناسبي در حوزه هاي مختلف از جمله بهداشت و درمان، راه ، معادن و نيز راه آهن صورت گرفته که قابل تقدير بوده و نشان از توجه جدي دولت به اين استان است.
پرویزی، به خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: تمامی مصوبات سفر قبلي وزير محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي به استان با نظر مساعد و پيگيري هاي مجدانه ايشان عملياتي و اجرايي شده است که در حال حاضر شاهد افتتاح بخشي از آنها هستيم.
وی افتتاح اورژانس بیمارستان قاین با ۲۴۰۰ متر مربع زيربنا، راه اندازي اورژاسن هوايي طبس، افتتاح مرکز راديو تراپي و شيمي درماني بيرجند و نيز تجهيز همزمان با ساخت بيمارستان فردوس را از جمله اين اقدامات دانست و تصريح کرد: براي اين ۴ پروژه دراستان حدود ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار دراستان هزينه شده است.
مقام عالی دولت در استان، به اقدامات دولت در حوزه راه های استان اشاره کرد وافزود: فعال شدن پروژه محور بیرجند - قاين و افتتاح ۲۰ کيلومتر از قطعه گناباد - دوراهي فيض آباد از جمله اقدامات در اين حوزه است اين در حاليست که مقدمات شروع پروژه بهسازي و روكش ۱۰۰ كيلومتر از محور نهبندان - سربيشه و نيز فعال شدن پروژه محور ارتباطي سربيشه - ماهيرود از ديگر اقداماتي است كه در اين مدت به انجام رسيده است.
پرویزی، با اشاره به اینکه با تکيه صرف بر اعتبارات و منابع دولتي پروژه اتصال استان به خط ريلي راه آهن سراسري به نتيجه نخواهد رسيد، افزود: بايد تلاش کنيم تا با مشاركت بخش خصوصي و نيز از طريق فاينانس هاي خارجي اين پروژه به نتيجه برسد كه تلاش ها و پيگيري هاي خوبي نيز تاكنون در اين رابطه به انجام رسيده است.
وی با بیان اینکه اولويت ما اتصال بيرجند به خط ريلي است، افزود: از اين رو اجراي پروژه بيرجند - کال شور به طول ۲۷۰ کيلومتر را در فاز نخست در اولويت كاري قرار داده ايم تا بتوانيم بعد از آن نسبت به اجرايي كردن پروژه اتصال فردوس - جزين به خط ريلي راه آهن سراسري اقدام نماييم.
استاندارخراسان جنوبی، خراسان جنوبی را داری معادن غني دانست و تصريح کرد: با پيگيري هايي که صورت گرفت ۱۴۰ هزار کيلومتر خط پرواز هوايي به منظور اكتشاف معادن استان صورت گرفته و به زودي اطلس معادن استان آماده خواهد شد كه اين امر كمك بسيار بزرگي به توسعه سرمايه گذاري دراستان خواهد بود.
پرویزی، به خشکسالی هاي چندين ساله دراستان اشاره کرد وافزود: با مذاکراتي كه صورت گرفت امسال براي اولين بار بارورسازي بارها در استان عملياتي شد و تا ۸ روز اين پروژه در استان به مرحله اجرا گذاشته شد كه داراي ثمرات بسياري خوبي نيز بود.
وی تامین آب شرب استان را یکي از خواسته هاي مهم مردم استان دانست و تصريح کرد: انتقال آب از دشت آهنگران ، انتقال آب از دشت خوشاب و نيز انتقال آب از برخي استان هاي مجاور در دستور کار قرار گرفته و به نتايج بسيارخوبي نيز تاكنون دست يافته ايم.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه با پيگيري هايي که صورت گرفته در حال حاضر تمامي مسئولين ارشد کشوري به اهميت موضوع انتقال آب به استان وقوف كامل دارند، افزود: با تلاش هايي كه صورت گرفته براي اولين بار طرح بزرگ انتقال آب از درياي عمان به استان وارد فاز مطالعاتي شده و مطالعات آن شروع شده است.
پرویزی ، با اشاره به اینکه ۴۵ ميليون متر مکعب آب براي ۳۵ سال آينده استان در اين طرح پيش بيني شده است افزود: اجراي اين طرح بزرگ ۱۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که اميدواريم روش هاي تامين اين اعتبار هر چه سريع تر از سوي وزارت نيرو به نتيجه برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مخازن بزرگ نفتي بيرجند با صرف اعتباري بالغ بر ۳۵ ميلياردتومان آماده بهره برداري است، افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفري بيرجند ، فرهنگ سراي شهرستان فردوس و کارخانه سيمان باقران نيز آماده بهره برداري هستند که اميدواريم در سفر آتي رئيس جمهوري به استان به بهره برداري برسند.
استاندارخراسان جنوبی، با اشاره به اینکه با پیگيري هاي صورت گرفته طرح جامع زغال سنگ کشور در طبس به انجام خواهد رسيد ،افزود: در چند ماه اخير بالغ بر ۳۰ ميليارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات استاني در زمينه آبرساني شهري و روستايي به استان اختصاص يافته است.
پرویزی، به اقدامات دولت یازدهم در زمينه اقتصادمقاومتي دراستان اشاره کرد وافزود: کارخانه فولاد قاين ۱۸ ميليون يورو تسهيلات فاينانس نياز داشت که اجرايي شد و اميدواريم يكي از فازهاي اين كارخانه به بهره برداري برسد؛ اين در حاليست كه طرح زغال سنگ پروده ۴ طبس نيز ۸۰ ميليون دلار تسهيلات خارجي نياز داشت كه اقدامات اوليه آن به انجام رسيده است.
وی ادامه داد: کارخانه کک طبس نیز ۳۰ میليارد تومان اعتبار نياز داشت كه با دفاعي كه از اين پروژه در كارگروه تسهيلات و رفع موانع توليد در سطح ملي صورت گرفت مشكل اين كارخانه نيز مرتفع شداين در شرايطي است كه تاكنون بالغ بر ۲۳۰ ميليارد تومان تسهيلات به كارخانه ها و واحدهاي توليدي داراي مشكل در سطح استان پرداخت شده است كه اقدامي مهم در راستاي اجرايي شدن منويات رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي است.
استاندارخراسان جنوبی، ادامه داد: با مذاکرات و پیگیري هايي که صورت گرفت دولت با اختصاص ۱۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت به کشاورزاني كه بر اثر خشكسالي و سرمازدگي دچار خسارت شده اند ،با كارمزد ۴درصد و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله موافقت كرده است.
پرویزی، ادامه داد: با پیگيري هايي که صورت گرفت موفق شديم علاوه بر اعتبارات استاني ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار نيز در لايحه بودجه سال آينده در نظر گرفته شود که مي تواند کمك مستمر بسيار مناسبي براي توسعه زيرساخت هاي استان در بخش هاي مختلف باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و کوشش رسانه هاي استان در عرصه هاي مختلف ، آنان را چشم و گوش مردم دانست و تصريح کرد: قطعاً هرچه كه شما فعال تر و پوياتر عمل كنيد به همان ميزان از ايرادات و خطاها كاسته خواهد شد چرا كه شما عامل نظارتي و كنترل مديران هستيد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =