شهردار اصفهان گفت: رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری میان اصفهان با شهرهای تاریخی جهان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی جمالی نژاد ، در نشست آیین امضای انعقاد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر گوانگ جو کره جنوبی و اصفهان باحضور شهردار و اعضای شورای شهر کره جنوبی با بیان این مطلب گفت: ارتباط بین دو کشور ایران و کره جنوبی بسیار صمیمانه و دوستانه است و به تبع آن دو شهر اصفهان و گوانگ جو نیز ارتباطی دوسویه و مثبت باهم دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ارتباط قدیمی و تاریخی به صدها سال قبل بازمی گردد. شهر اصفهان در 4 دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان دوران باشکوهی را تجربه کرده است، بر این اساس ردپای دو شهر اصفهان و گوانگ جو یا دو کشور ایران و کره جنوبی را می توان در دوره های مختلف تاریخی بخوبی مشاهده کرد.

شهردار اصفهان با تشبیه کردن شهر اصفهان به یک تونل تاریخی گفت: همه جاذبه های تاریخی در شهر اصفهان وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با انعقاد این پیش تفاهم نامه بتوانیم ارتباط نزدیک بین این دو شهر را نزدیک تر ساخته و زمینه ایجاد تعاملات بیشتر را فراهم کنیم.

جمالی نژاد رویکر شهرداری اصفهان را ارتقاء دیپلماسی شهری میان اصفهان و شهرهای تاریخی جهان دانست و اظهار داشت: همانطور که صدها سال قبل راه ابریشم حلقه اتصال این دو شهر بوده، امیدواریم عقد این پیش تفاهم نامه موجب تداوم راه ارتباطی اصفهان و گوانگ جو شده و بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن دو منجر شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =