ایسنا نوشت: دفتر مطبوعاتی حیدر العبادی از تشکیل تیم تحقیقات درباره انفجارهای دمشق و ادامه تلاش‌ها برای انتقال اجساد زائران عراقی به این کشور خبر داد.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق شب گذشته ریاست نشست شورای وزارتی امنیت ملی را برعهده داشت و در این نشست دستوراتی به شرکت‌های توریستی درباره پایبندی به سفارشات امنیتی داده شد.

در نشست وزارتی امنیت ملی درباره روند عملیات نینوا و پیروزی‌های به دست آمده علیه داعش گفتگو شد.

حاضران در این نشست درباره پیامدهای حمله تروریستی علیه زائران عراقی در سوریه بحث و گفتگو کردند.

به موجب بیانیه این نشست، شورا همچنین پیامدهای اقدام تروریستی بزدلانه علیه زائران عراقی در سوریه را مورد بررسی قرار داد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است، دستور تیم تحقیقاتی عراقی برای بررسی علل حادثه داده شد تا چنین وقایعی در آینده رخ ندهد و تدابیر لازم برای زائران فراهم شود.

در این نشست همچنین با امضای یادداشت تفاهم بین وزرات دفاع عراق و همتای ایتالیایی‌اش در زمینه همکاری نظامی موافقت شد.

پیشتر هیئت "تحریر الشام" در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: "دو عامل انتحاری عضو این هیئت این دو حمله را انجام دادند و این حملات تجمع شبه‌نظامیان ایرانی و نیروهای دفاع ملی در مرکز پایتخت را هدف قرار داد."

هیئت تحریر الشام ائتلافی متشکل از چهار گروه شورشی سوری و فتح الشام (جبهه النصره سابق) است.

این هیئت در این بیانیه اعلام کرد: این عملیات و دیگر عملیات‌ها پیام واضحی به ایران و شبه‌نظامیانش است مبنی بر اینکه حق فراموش نمی‌شود و زمین تباه نمی‌شود.

روز شنبه دو انفجار تروریستی در نزدیکی قبرستان باب الصغیر دمشق رخ داد که به کشته شدن ۶۰ تن و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر منجر شد.

در این انفجار دست‌کم ۴۰ زائر عراقی کشته و ۱۲۰ تن زخمی شدند. این انفجارها اتوبوس‌های حامل زائران عراقی را هدف قرار داد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =