تسنیم نوشت: وزیر خارجه روسیه از دلایل مطرح شده از سوی معارضان برای عدم شرکت در مذاکرات آستانه انتقاد کرد.

به گزارش روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که دلایل معارضان مسلح برای عدم مشارکت در نشست‌های آستانه، قانع کننده نیست.

لاوروف در نشست خبری مشترک با ژان کلود گاکوسو وزیر خارجه کنگو گفت: ما با همکارانمان در وزارت دفاع اخبار اخیر را بررسی می‌کنیم و به نظر ما دلایلی که رسانه‌ها به نقل از معارضان برای عدم حضور در آستانه مطرح کرده‌اند، قانع کننده نیست.

سومین دور مذاکرات آستانه امروز سه‌شنبه با برگزاری نشست‌های مشورتی بین طرف‌های شرکت کننده در این مذاکرات آغاز شد.

این دور از مذاکرات مذاکرات آستانه در حالی آغاز شده است که هیئت معارضان سوریه روز گذشته اعلام کرده بود که در این دور از مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات آستانه با کم اهمیت خواندن عدم حضور گروه‌های معارض مسلح در این مذاکرات گفت: ما برای دیدار با روسیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن به اینجا آمده‌ایم.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما اساسا برای دیدار با هیئت گروه‌های معارض مسلح نیامده‌ایم و عدم حضور گروه‌های معارض مسلح در این مذاکرات، اصلا برای ما مهم نیست.

پیش از این در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =