وضعیت آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر حوادث 8.3 درصد است

معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: وضعیت آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر حوادث 8.3 درصد است و هلال احمر در نظر دارد تا سال 1400 این شاخص را به 30 درصد برساند، در همین راستا 2 هزار و 250 خانوار را تحت پوشش آموزش قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم تا سال آینده این عدد به 20 هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داریوش کریمی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر 40 پایگاه در استان خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد 37 پایگاه جاده‌ای، 2 پایگاه ساحلی و یک پایگاه نیز کوهستان است، در طرح نوروزی 2 پایگاه موقت توانا نیز افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هزار و 400 نفر نجات‌گر داوطلب تخصصی آموزش دیده دارای درجه داریم، افزود: امداد و نجات در 3 حوزه فعالیت دارد و عمده فعالیت‌مان مربوط به آموزش نجات‌گرهای داوطلب است، در همین راستا دوره‌های نجات در آوار، کوهستان، سیلاب و غیره برگزار کرده‌ایم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون 7 هزار و 545 نفر را با توجه به آموزش‌ها درجه‌بندی کرده‌ایم، تصریح کرد: در همین راستا نجات‌گرها را نیز در قالب 320 تیم، تیم‌بندی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز هماهنگی و کنترل عملیات داریم، خاطرنشان کرد: شماره تلفن 112 پاسخگوی شهروندان برای امدادخواهی است.

کریمی با بیان اینکه در سال جای بالغ بر 3 هزار و 358 مورد حادثه به وقوع پیوسته است، بیان کرد: در این راستا حوادث جاده‌ای هزار و 661 مورد، دریایی و ساحلی 31 مورد، ریزش آوار 2 مورد، زلزله 3 مورد، خدمات حضوری 799 مورد، حوادث شهری 522 مورد، صنعتی و کارگاهی 164 مورد و غیره در استان روی داده است.

وی گفت: متاسفانه استان اصفهان در حوادث و عملیات‌هایی که روی داده است رتبه نخست کشور را دارد و به رتبه دوم نیز فاصله داریم، در همین راستا بالغ بر 3 هزار و 340 نفر نجات یافته‌اند که از این تعداد 2 هزار و 689 نفر انتقال داده شده و 651 نفر نیز سرپایی خدمات گرفته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه میانگین زمان اطلاع‌رسانی جاده‌ای 6 دقیقه و 8 ثانیه است، افزود: میانگین زمان حضور در صحنه عملیات توسط تیم‌های هلال احمر استان 9 دقیقه و 58 ثانیه بوده که زمان استاندارد جهانی آن 10 دقیقه است، میانگین مدت زمان عملیات نیز یک ساعت و 22 دقیقه و 29 ثانیه است.

وی پیرامون لجستیک و پشتیبانی تصریح کرد: با امکاناتی که هلال احمر استان اصفهان دارد از استان‌های دیگر پشتیبانی می‌کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: توان حوزه امداد و نجات هلال احمر بر روی دوش نیروهای داوطلب است، اینها جوانان جامعه هستند که داوطلبانه و بدون بیمه و بازنشستگی و عاشقانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

اعزام 50 کاروان سلامت به مناطق محروم/ انجام 248 پروژه داوطلبی

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه داوطلبان حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است، بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 50 کاروان سلامت و 280 پزشک و پیراپزشک در قالب ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان 5 هزار و 705 بیمار اعزام کردیم، مهم‌ترین و بیشترین کاروان‌ها به پشت کوه فریدون‌شهر که صعب‌العبور نیز بوده اعزام کرده‌ایم.

علیرضا سلیمی با اشاره به 248 پروژه داوطلبی به ارزش 907 میلیون تومان گفت: این امر توسط خیران و داوطلبان انجام شده است، حمایت از بیماران نیازمندان را نیز داشتیم که قسمتی از هزینه داروها توسط خیرین انجام شده و بالغ بر 598 میلیون تومان در سال جاری با مشارکت هزار و 32 حامی و خیر داوطلب انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح فرشتگان رحمت در تمام شعب هلال احمر استان در سال جاری اجرا شد، افزود: در همین راستا 900 سبد غذایی با مشارکت داوطلبان و خیران به ارزش 90 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است، دواطلبان می‌توانند حضور مستقیم در این امر داشته باشند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش بالغ بر 2 هزار و 200 دانش‌آموز از مناطق محروم شناسایی شدند و یک خیر نیز با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان با حفظ کرامت دانش‌آموزان در قالب یک اردو این دانش‌آموزان را تکریم کرد.

آموزش بیش از 2 هزار خانوار اصفهانی در قالب طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات)

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در این حوزه 4 آموزش همگانی، تخصصی، ضمن خدمت و پژوهشی داریم، خاطرنشان کرد: آموزش همگانی در حقیقت چتری است که تمام جامعه را با تمام گروه‌های هدف تحت پوشش قرار می‌دهد.

امیر جلالیان با اشاره به اینکه بالغ بر 68 هزار و 55 نفر در سال جاری زیر پوشش آموزش همگانی قرار گرفتند، بیان کرد: این آموزش‌ها در 3 قالب حضوری 22 ساعته، نیمه حضوری و غیر حضوری برگزار شده است، در همین راستا بالاترین آموزش همگانی کشور مربوط به هلال احمر استان اصفهان است.

وی پیرامون طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) که از بهمن ماه سال جاری شروع شده است، گفت: هدف این طرح ایجاد جامعه آماده به واسطه خانواده آماده است، نگاه هلال احمر نیز به این امر کاهش حوادث و تلفات است، در این مسیر می‌توانیم فعالیت‌های چشمگیری برای جامعه داشته باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه سایت خادم استان اصفهان پربازدیدترین در کشور است، افزود: داوطلبان مجری طرح خادم هستند و روش طرح نیز این بوده که آموزش را به درب خانواده‌ها ببریم.

وضعیت آمادگی خانواده‌های ایرانی 8.3 درصد است

وی تصریح کرد: وضعیت آمادگی خانواده‌ها ایرانی 8.3 درصد است و هلال احمر در نظر دارد تا سال 1400 این شاخص را به 30 درصد برساند، در همین راستا 2 هزار و 250 خانوار را تحت پوشش آموزش قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم تا سال آینده این عدد به 20 هزار نفر برسد.

جلالیان با اشاره به دیگر اقدامت این حوزه خاطرنشان کرد: برگزاری 5 دوره کشوری در سطح استان، یک دوره منطقه‌ای آموزش مدیریت بحران، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، بازآموزی کمک‌های اولیه برای 385 نفر از کارکنان هلال احمر، آموزش 5 هزار و 270 نفر از کارکنان سیستم‌های ادارات دیگر و غیره از جمله این اقدامات است، سال جاری 84 دوره تخصصی برگزار کردیم و به 2 هزار و 100 نفر نیز گواهینامه اعطا کردیم.

خدمت‌رسانی به 18 هزار نفر در مرکز تخصصی توان‌بخشی بیماران مغز و اعصاب و MS

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه داروخانه هلال احمر استان در قالب 120 هزار نسخه در سال جاری به مردم خدمت‌رسانی کرده است، بیان کرد: اینها داروهای خاص برای بیماران خاص بوده است.

محمد علیزاده با اشاره به اینکه مرکز جامع توان‌بخشی هلال احمر استان در سال جاری به 18 هزار نفر در زمینه‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده است، گفت: مرکز تخصصی توان‌بخشی بیماران مغز و اعصاب و MS با همکاری انجمن MS استان راه‌اندازی شد، این مرکز تنها مرکز تخصصی بوده که بر روی توان‌بخشی این بیماران فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حوزه توسعه مراکز توان‌بخشی، مرکز توان‌بخشی گلپایگان راه‌اندازی شد و چند مرکز دیگر در شهرستان‌های استان نیز در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری قرار دارند.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه درمان مرکز جامع تخصصی به 2 هزار نفر خدمات ارائه کرده است، تصریح کرد: درمانگاه تخصصی منطقه 7 تکمیل شده و در سال آینده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید، درمانگاه نجف‌آباد و شهرضا نیز توسعه آن شروع شده است، تیم‌های درمان اضطراری تمام شعبات هلال احمر استان اصفهان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر استان اصفهان پس از انستیتو پاستور تهران جامع‌ترین مرکز در این راستا است و به 16 هزار نفر برای واکسیناسیون برای مسافران خارج از کشور خدمات ارائه کرده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =