رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور خاورمیانه در دیدار با نخست‌وزیر لبنان از مواضع وی و دیگر مقامات لبنانی در قبال مقاومت و حزب‌الله انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر "، ‌ "گری آکمن "، ‌رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور خاورمیانه دیروز در مقر اقامت سعد الحریری در واشنگتن با وی دیدار کرد.


به نوشته این روزنامه در این دیدار آکمن از موضع‌گیری نخست‌وزیر لبنان و همچنین "میشل سلیمان "،‌رئیس جمهور و "ولید جنبلاط "،‌ رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان درباره سلاح حزب الله انتقادات زیادی را مطرح کرد.


نخست وزیر لبنان پس از انتشار شایعات درباره قضیه موشک‌های اسکاد اعلام کرد: ادعاهای رژیم اسرائیل در مورد احتمال انتقال موشک‌های اسکاد از سوی سوریه به حزب الله لبنان شبیه ادعاهای وجود سلاح کشتار جمعی در عراق است.


این در حالی است که یک عضو هیات همراه لبنانی در سفر حریری به واشنگتن به روزنامه الحیات گفت: نخست‌وزیر لبنان در واکنش به اظهارات "بان ‌کی‌مون "،‌ دبیر کل سازمان ملل متحد درباره انتقال موشک از سوریه به حزب الله مجددا پاسخ داده که اگر می‌توانید، این قضیه را اثبات کنید و برای آن دلیل بیاورید.


نخست‌وزیر لبنان در این دیدار بر ضرورت اجرای مفاد قطعنامه‌های بین‌المللی و خروج رژیم صهیونیستی از مزارع شبعا و روستالی الغجر و همچنین توقف نقض حریم لبنان تاکید کرده است.


سعد الحریری همچنین در مقر اقامت خود با سفرای کشورهای عربی در واشنگتن دیدار و درباره نتایج دیدارهای خود با مقامات آمریکایی و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.


از جمله دیدارهای مهم دیروز سعد الحریری دیدار با "رابرت گیتس "، وزیر دفاع آمریکا در حضور "الیاس المر "، وزیر دفاع لبنان و دیدار با "نانسی پلوسی "، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =