۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

تسنیم نوشت: رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواهد خواست تا هزینه‌های نظامی را افزایش دهد و در عین حال تلاش می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برنامه‌های فدرال از جمله محیط زیست را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی نخستین بودجه را به کنگره ارائه خواهد کرد که قصد دارد ساخت دیوار در مرز مکزیک را آغاز کند و بودجه بیشتری را برای اخراج مهاجران غیرقانونی اختصاص دهد.

در بودجه پیشنهادی فدرال، بازندگان زیادی وجود دارند از سازمان حفاظت محیط زیست تا وزارت خارجه که هدف بیشترین کاهش بودجه قرار گرفته اند. بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال مالی 2018 خواهد بود که از اول اکتبر آغاز می شود. به نظر می رسد بحث های جنجالی و داغ زیادی درباره بودجه پیشنهادی ترامپ در کنگره درخواهد گرفت.

پیش بینی می شود کنگره که کنترل آن در اختیار جمهوریخواهان است، بسیاری از پیشنهادات ترامپ برای کاهش بودجه نهادهای غیر نظامی آمریکا را رد کند. بخشی از تغییرات پیشنهادی، که با مخالفت شدید دموکرات ها روبرو شده، مواردی است که جمهوریخواهان دهه هاست به دنبال اجرایی کردن آن بوده اند.

جمهوریخواهان میانه رو نیز نارضایتی خود را از کاهش بودجه برنامه هایی مثل یارانه گرم کردن منازل، و آموزش نیروی کار اعلام کرده اند.

مایک مولوانی مدیر بودجه کاخ سفید تاکید کرد: ترامپ قصد دارد درباره اولویت ها مذاکره کند. رئیس جمهور می خواهد پول بیشتری را برای دفاع و حفاظت از مرزها هزینه کند، پول بیشتری را برای اجرای قانون اختصاص دهد، بدون آنکه کسری بودجه افزایش یابد.

ترامپ خواستار افزایش 54 میلیارد دلاری هزینه های نظامی شده است. ترامپ پیش از این نیز وعده داده است تا هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت های اقتصادی مثل جاده ها، پل ها و فرودگاه ها اختصاص دهد.

ترامپ قصد دارد از سوی دیگر بودجه مربوط به سایر برنامه ها را کاهش دهد تا کسری بودجه 488 میلیارد دلاری افزایش پیدا نکند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرده است که برای بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی به افزایش 6.8 درصدی بودجه نیاز دارد.

ترامپ از کنگره خواسته است تا در سال مالی جاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک 1.5 میلیارد دلار اختصاص دهد. 2.8 میلیارد دلار نیز برای احداث این دیوار در سال 2018 نیاز خواهد بود.

ترامپ قول داده است که مکزیک بخشی از هزینه های ساخت این دیوار را پرداخت خواهد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =