آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا دوباره سوژه شد تا شاید به‌زودی اطلاعات لورفته از روی یک لپ‌تاپ سرقت شده از داخل ماشین یک مقام امنیتی، در اینترنت منتشر شود.

به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه در حالی لپ‌تاپ حاوی اطلاعات سری آمریکا از مقامات امنیتی به سرقت رفت که گفته می‌شود اطلاعات مهمی درباره ترامپ و هیلاری کلینتون روی آن بوده است.

سارق توانست اواسط جمعه‌شب در منطقه Bath Beach بروکلین، کنار خانه مأمور امنیتی، لپ‌تاپ را به سرقت ببرد. دوربین‌های تلویزیونی مردی سفید در لباس تیره را ضبط کرده‌اند که از درب عقب شورولت مالیبو خارج می‌شود بدون اینکه به ماشین آسیب بزند.

گفته می‌شود اطلاعاتی درباره برج ترامپ و نقشه‌های ساختمان (پروتکل تخلیه)، در کنار اطلاعات مهم دیگری درباره پاپ فرانسیس و هیلاری کلینتون داخل لپ‌تاپ بوده است.

پلیس نیویورک دست به جستجوی وسیع برای یافتن سارق زده اما تا روز شنبه خبری از سارق و لپ‌تاپ نشده است. مقامات امنیتی در اطلاعیه‌ای رسمی تأیید کردند دزد به یکی از کارمندان آنها در محله بروکلین زده است!

سی بی اس در گزارشی اعلام کرد ممکن است دست‌یابی به اطلاعات داخل لپ‌تاپ، امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

نکته حائز اهمیت این است که گفته می‌شود علاوه بر لپ‌تاپ، اسناد دیگری از داخل ماشین نیز سرقت شده است. گفته می‌شود مقامات امنیتی قادر نیستند دیتای داخل لپ‌تاپ را از راه دور نابود کنند، هرچند از سیستم رمزگذاری شده چندلایه برای حفظ دیتای لپ‌تاپ استفاده‌شده است اما به‌هرحال عدم توانایی در تخریب از راه دور دیتا برای مقامات امنیتی یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

 این سرقت یک آبروریزی تمام‌عیار برای سرویس اطلاعاتی امریکا محسوب می‌شود. هفته گذشته مردی با عبور از فنس های کاخ سفید وارد محوطه اصلی شد و به مدت 16 دقیقه توانست به گشت‌وگذار بپردازد. همچنین چند مأمور به دلیل گرفتن عکس با نوه پسری در حال خواب ترامپ مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • deilami A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    3 41
    احتمال اینکه عمدی باشه هست
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      0 3
      تفاوت توطئه و برنامه ریزی برای انجام یک کار چیه؟ لطف می کنید توضیح بدید
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    0 4
    عمدیه.