کاربران نظر دادند؛ قرارداد خرید خودروی خارجی از ترکمن‌چای بدتر است

کارشناسان می گویند، بیش از نیمی از خودروهای وارداتی گارانتی ندارند؛خریداران خودرو زمانی متوجه می شوند که کار از کار گذشته و در نتیجه باید برای خرید قطعه یا احقاق حقوق خود دوندگی های زیادی داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین،اگرچه وزارت صنعت،معدن و تجارت واردکنندگان خودرو را ملزم به رعایت اصولی مثل استاندارد در خودروهای وارداتی و خدمات پس از فروش کرده است،اما بخش قابل توجهی از خریداران خودروهای وارداتی از خدمات پس از فروش این شرکت ها ابراز نارضایتی می کنند.قیمت بالا و تحویل دیرهنگام از جمله مسایل است که برای خریداران خودروهای وارداتی مساله ساز شده است.

خبرآنلاین روز گذشته برای بررسی مشکلاتی که برای خریداران خودرو خارجی پیش می آید،نظرخواهی منتشر کرد.کاربران خبرآنلاین به این سئوال اینگونه پاسخ دادند:

حمید می نویسد:« من یکی از خودرو های برند کیا موتورز را دارم از شرکت اطلس خودرو خریداری کردم هنگام تحویل خودرو به خاطر مسایل بوجود آمده در مورد شماره گذاری خودرو ام را تقریبا با 2 ماه تاخیر گرفتم ولی در این مدت از خدمات بعد از فروشش نسبت به خودروهای داخلی رضایت بیشتری دارم هرچند به نظرم هنوز خیلی با استانداردهای حتی خود شرکت کیا موتورز فاصله دارند .»

کاربر دیگری در تکمیل این نظر نوشته است:« من یکی از ماشین های کیا رو دارم و با تعداد افراد زیادی که کیا و هیوندای دارن در گروه های فنی تلگرام هم در ارتباطم یک نکته منفی که میشه گفت برای کیا اطلس خودرو روغن کاسترول میریزه که از نظر اکثر کسانی که استفاده میکنن و دیدم راضی نیستن از روغن ، و چیزی که هست توصیه اکثرشون این هست که ماشین رو تا حد ممکن نمایندگی نبرن چه اطلس چه آسان ... ولی در کل بد نیست تنها ایرادی که میشه گفت آزار دهندست اینه که اگه یک قطعه خاص خراب شه در صورت موجود نبودن حداقل 72 ساعت زمانبر هست تا قطعه آماده تعویض شه ... خواستم یه خورده اطلاعات داده باشم برای کسانی که از این دو برند میخوان بخرن شاید بدردشون بخوره.»

حسین در پاسخ به نظرخواهی خبرآنلاین می نویسد:« والا ماشین ما رو با سوئیچش میگیرن میبرن تو گاراژ و نمیزارن چیزی ببینیم بعد هم فاکتور میزارن جلومون که این 10 قطعه رو تعویض کردیم ما هم نمیتونیم به صحت این حرفشون پی ببریم ؛ ای بسا که اصلا قطعاتی رو عوض نمیکنند یا اون کارهایی که تو فاکتورشون مینویسند رو انجام نمیدن.»

کاربری که نامش را درج نکرده هم نوشته است:« من يه ماشين كوراندو جديد سانگ يانگ دارم از خدمات پس از فروشش تقريبا راضيم ولي متاسفانه قيمت قطعات خيلي بالا مي زنند مثلا لنت ترمز يا ساير قطعات نسبت به قطعه وارد كننده هاي ديگه خيلي گرون مي دن .اما هنگام تحويل خودرو آدم ودق مي يارن من كه ماشين با 6ماه تاخير اونم با جنگ دعوا تحويل گرفتم هرچند قرامت تاخير روپرداخت كردن ولي خيلي بد قولند.»

کاربر دیگری هم نظرش این بود که :« تحویل خودروشون که افتضاحه و هنوز نوبت به خدمات پس از فروش شون نرسیده»

کاربری که خود را ناشناس معرفی کرده نوشته است:« من درنمایندگی اطلس خودرو ماشین اسپورتیج تحویل ۴ماهه ثبت نام کرده بودم که بعداز ۱۳ ماه موفق شدم با کلی تماس تلفنی ومطالبات مربوط به سود سپرده را با کلی مراجعه ومشاجره لفظی دریافت کنم .وبه اسم اطلس خودرو آلرژی گرفتم.سالی که نکوست از بهارش پیداست.قدر مسلم وقتی نحوه فروش اینطوری باشد ، خدمات پس از فروش چی خواهد شد.البته این مشکلات مسبب اش سارمان حمایت از مصرف کننده است که قدرت اجرائی ندارد.قراردادفروش نمایندگی خودروهای خارجی مثل اطلس خودرو وآسان خودررو ، از متن قرارداد ترکمن چای بدتر است.»

کاربر دیگری در تکمیل این نظر نوشته است:«كلا تو مملكت داخلي و خارجي نداره. همه كلاهت رو بر ميدارن. وارداتي ها گارانتي ميدن ولي به شرطي كه حتي تعويض روغن هم خودشون انجام بدن. نرخش هم ٤٠ درصد بالاتر از بيرونه. داخلي ها هم كه ديگه همه ميدونن چه ارسن اوپن هايي هستند.»

حسین نادری هم نظر خود را برای ما نوشته است:« خبر گزاری محترم کار نمایندگی های خودرو وارداتی پشتشان گرم است ومشکلات خریداران ومصرف کنندگان از نظر خواهی گذشته ، شما اگر به وب سایت اطلس خودرو وآسان موتور نگاه کنید پر از نظراتی است که حکایت از نارضایتی مشتریان می باشد .لذا پیشنهاد می کنم له عنوان سوژه خبری سری به این نمایندگیهای انحصاری کیا وهیوندا بزنید .قرار داد فیمابین هیچ حقی برای خریدار درج نشده وکاملا یکطرفه است واز قرار داد ترکمن چای بدتر است .وزارت صنایع ومعادن که متولی حمایت از مصرف کننده است هیچ قدرت اجرایی ندارد.من قرداد تحویل ۴ماهه خودرو داشتم بعداز ۱۳ ماه به زور خودروام را تحویل گرفتم.وموفق نشدم خسارت تحویل که در متن قرارداد بود از نمایندگی اخذ کنم .واداره تعزیرات حکومتی نیز رای به عدم صلاحیت رسیدگی داد .»

 

 

3535

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    2 0
    کلا در ایران گارانتی.خدمات پس از فروش بی معنی هست.
  • پیمان شهبازی DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    2 0
    چه ماشین خارجی چه داخلی قرارداد ترکمنچایه.ماشینهای داخلی مگه چکار میکنن.از همه چیزش زدن.یه ۲۰۶گرفتم مدل ۹۵اینقدر مشکلات داره که حد نصاب نداره یه ۲۰۶مدل ۸۸هم دارم خیلی مشکلاتش کمتر از مدل ۹۵
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    1 0
    وقتی رقابت وحود نداشته باشه همین میشه
  • بی نام RO ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    0 0
    باسلام من اردیبهشت ۹۶النترااز آسان موتور ثبت نام کردم الان باگذشت یکسال تازه میگن قیمت ماشین ۲۱۶ملیون شده قراردا دشهم کاملا یکطرفه با این حال تقاضای انصراف پیشنهاد دادم میگن حدود دوماه دیگه پول شمارو میدیم واقعا اینا خودشون قانون وضع میکنند پس سازمان حمایت کجای گاره باتشکر خواهشا رسیدگی کنید