بازدید 2300 نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد

ایرنا نوشت: مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: تاکنون 2 هزار و 300 نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید کرده اند

احمد نصرالهی افزود :بازدید نوروزی قلعه فلک الافلاک از 28 اسفند ماه جاری آغاز شده است و تا 14 فروردین ماه آینده ادامه دارد.
وی اظهار کرد:پیش بینی می شود آمار بازدید کنندگان نوروزی این اثر تاریخی تا 150 هزار نفر افزایش یابد.
نصرالهی افزود: 98 نفر در دو شیفت کاری به بازدید کنندگان از این اثر تاریخی خدمت رسانی خواهند کرد.
وی اظهار کرد: قیمت بلیط قلعه فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و دو موزه باستان شناسی ومردم شناسی 25 هزار ریال است.
قلعه تاریخی فلک الافلاک بر بلندای تپه ای باستانی و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است، از این قلعه در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت، دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم اباد و قلعه فلک الافلاک یادشده، این اثر از یادگارهای شهر کهن شاپور خواست و بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی برمی گردد.
موزه قلعه فلک الافلاک پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، موزه فلک الافلاک نام گرفته و شامل بخش های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستانی شناسی می شود، در تالار موزه مردم شناسی، عکس ها و ماکت های کوچک و بزرگ متعددی از شیوه ها و رسوم گوناگون زندگی مردان وزنان عشایر و روستایی در منطقه لرستان به نمایش گذاشته شده است.
وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزارو300 متر مربع ، شامل هشت برج دو صحن و 300 جان پناه می باشد که ارتفاع بلند ترین دیوار تا سطح تپه 23 متر و از سنگ آجر، خشت و ملات گچ و آهک در ساخت این اثر استفاده شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =