بزرگترین گردهمایی سالانه اساتید ، صاحبنظران و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز و موسسات آکادمیک پژوهشی و آموزشی علوم سیاسی و روابط بین الملل کشور برگزار می‌شود.

بزرگترین گردهمایی سالانه اساتید ، صاحبنظران و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز و موسسات آکادمیک پژوهشی و آموزشی علوم سیاسی و روابط بین الملل کشور در روز های سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 خرداد ماه 1389 در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشگاه تهران در قالب همایش " ایران ، سیاست ، آینده شناسی " برگزار خواهد شد. در این همایش دو روزه 30 سخنران از صاحبنظران 20 دانشگاه و مرکز پژوهشی و آموزشی به ارائه نقطه نظرات در باب آینده سیاست داخلی و خارجی ایران خواهند پرداخت.

دبیر علمی این همایش بر عهده دکتر مجتبی مقصودی دانشیار علوم سیاسی و از بنیانگذاران انجمن علوم سیاسی ایران است. همایش علمی " ایران ، سیاست ، آینده شناسی " درحالی برگزار می شود که برگزاری سه دوره متوالی همایش های علمی - تخصصی تجربه های گرانباری را برای جامعه علمی دانش سیاسی در کشور فراهم ساخت و فرصت مغتنمی را برای تبادل نظر نسبت به مسائل، مشکلات و ظرفیت های حوزه پژوهش و آموزش رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل مهیا کرد و تعامل اصحاب دانشگاهی این دو رشته علمی را در اقصی نقاط کشور بیشتر ساخت.

مهمترین دستاورد این گردهمایی اتخاذ رویکرد آینده پژوهانه ، واقعگرایانه ، عملگرایانه ، کاربردی، زمان شناسانه برای تاثیرگذاری ملموس در سپهر سیاست و حکمرانی عملی بخشی از سوی اساتید علوم سیاسی و روابط بین الملل خواهد بود.

انجمن علوم سیاسی ایران به عنوان نهادی بر آمده از ضرورت ها، نیازها و بسترهای اجتماعی و علمی کشور در همایش پیش رو با گذار از گذشته نگری و گذشته گرایی صرف، رویکرد معطوف به فهم آینده را از دریچه علمی برگزیده است. برداشتن این گام مهم قطعا زمینه ساز خیزش علمی صاحبان اندیشه ، ایده وقلم در رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل خواهد بود.

همایش دو روزه " ایران ، سیاست ، آینده شناسی " در شش پنل ( نشست ) سازماندهی شده است، که عبارتند از :

1- نظریه ها و روش های آینده شناسی
2-آینده آموزش و پژوهش علوم سیاسی و روابط بین الملل در ایران
3- بومی و اسلامی سازی علوم سیاسی
4- آینده شناسی سیاست داخلی
5- آینده شناسی سیاست خارجی و روابط بین الملل
6- آینده شناسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

در برگزاری همایش، انجمن علوم سیاسی ایران از مشارکت تعدادی از دانشگاه ها ، مراکز و موسسات علمی و پژوهشی بهره جسته است. مرکز تحقیقات استراتژیک ، دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی - بین المللی وزارت امور خارجه، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهشکده مطالعات راهبردی در زمره مشارکت کنندگان این همایش علمی هستند.

انجمن علوم سیاسی ایران به عنوان بزرکترین تشکل علمی غیر دولتی در بعد از ظهر روز دوم همایش، در 12 خرداد چهارمین مجمع عمومی خود را در طی 8 سال گذشته برگزار خواهد کرد که مهمترین موضوع آن انتخاب هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران برای چه دو سال آینده خواهد بود. این انتخابات از آن جهت حائز اهمیت است که این انتخابات تاثیر جدی بر فعالیت های این نهاد علمی در سالهای آتی بر جای خواهد گذارد . در حال حاضر در هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران دکتر محمد رضا تاجیک ، دکتر جواد کاشی ، دکتر محمد شیر خانی ، دکتر طاهره ابراهیمی فر ، دکتر سید علی مرتضویان و دکتر مجتبی مقصودی حضور دارند.

فهرست برنامه همایش

( ایران ،سیاست ، آینده شناسی)

جدول

جدول

جدول

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =