مدیر عامل ایران ایر با انتقاد از تخریب‌هایی که پس از قراردادهای خرید هواپیما و ورود هواپیماها صورت گرفته می‌گوید: دلواپسان تلاش می‌کنند این موفقیت‌های ملی را لگد مال کرده و تلاش کنند نشان دهند که برجام بی‌اثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی ایران ایر، يکي از خبرگزاري‌ها با بيان اينکه اين هواپيما مرجوعي است، به نقل از پايگاه فلايت گلوبال در اين رابطه نوشت: شرکت ايران‌اير دومين هواپيما از مدل A330-200 را دو هفته پس از دريافت نخستين فروند از اين مدل تحويل گرفت. عمر بدنه اين هواپيما با شماره ثبت EP-IJB، همانند A330 پيشين ارسالي به ايران، 3 سال است که در ابتدا در سال 2014 ، شرکت اويانکا به شرکت هواپيمايي ملي کلمبيا تحويل داده شده بود اما در اين خطوط هوايي به کار گرفته نشد.

فرهاد پرورش مدير عامل محترم ايران اير  اين مطلب را کاملاً کذب خواند و گفت: کل ساعت پرواز اين هواپيما تا قبل از تحويل به ايران اير 11 ساعت بود که اين 11 ساعت هم براي موارد آموزشي و هماهنگي انجام گرفته است! سند اين هواپيماي نو را کمپاني ايرباس روز جمعه به نام ايران اير زده است و قبلاً تحويل هيچ کشوري نشده بود.

مدير عامل ايران اير با بيان اينکه مرجوعي بودن سفارشات يک موضوع کاملاً عادي و حرفه‌اي است اضافه کرد: اينکه سفارش خريد از سوي کشوري انجام شده باشد و بعداً بنا به دلايل مالي يا هر دليل ديگري لغو شودو کشور ديگري خواهان خريد آن هواپيماي نو باشد موضوعي کاملاً طبيعي است و چيز عجيبي نيست!

پرورش با تکذيب برخي اخبار مبني بر اينکه ايران براي اين هواپيماها پول بيشتري پرداخته است، گفت: قرارداد با ايرباس يک قرارداد مستقيم و بين‌المللي است و ما هيچ پول اضافه‌اي در بازار رقابتي موجود براياين هواپيماها پرداخت نکرده‌ايم. اين قرارداد با کسب مجوزهاي لازم از سوي سازمان برنامه و بودجه و شوراي اقتصاد منعقد شده و هيچ نقطه ابهامي ندارد.

مدير عامل ايران اير با انتقاد از تخريب‌هايي که پس از قراردادهاي خريد هواپيما و ورود هواپيماها صورت گرفته مي‌گويد: دلواپسان تلاش مي‌کنند اين موفقيت‌هاي ملي را لگد مال کرده و تلاش کنند نشان دهند که برجام بي‌اثر بوده است.

وي مي‌گويد: چرا به جاي تکرار اين مطالب نادرست حتي يکبار از نحوه ورود هواپيما با واسطه گري و دلالي ذينفعان کاسب تحريم چيزي نمي‌گويند؟ چرا آن مسائل عليه منافع ملي را باز نمي‌کنند؟

وي با بيان اينکه نونوار کردن ناوگان هوايي کشور در دستور کار قرار گرفته است افزود:اگر وضعيت گذشته ادامه پيدا مي‌کرد تا چند سال آينده ايران هواپيمايي براي استفاده نداشت و مجبور بوديم به صورت اجاره‌اي خطوط هوايي را اداره مي‌کرديم اما با خريد‌هاي صورت گرفته و قراردادهاي منعقد شده به سمت جوان‌سازي ناوگان حرکت مي‌کنيم. قرارداد خريد 100 فروند هواپيما از ايرباس کار کوچکي نيست که برخي‌ها براي تخريب آن گام بر مي‌دارند.

39224

کد خبر 649385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =