ایرنا نوشت: 2 قلاده پلنگ 37 راس از احشام دامداران روستای پشگمان بخش خورش رستم خلخال را دریده و سه راس گوسفند دیگر را نیز زخمی کردند.

بدنبال اعلام شهروندان به پلیس 110 در زمینه حمله حیوانات وحشی و تلف شدن احشام ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.
بر اساس گزارش اهالی منطقه 2 قلاده پلنگ در محلی بنام پلنگ دره به سمت گله گوسفندان حمله کرده و در پی ترس و متواری شدن چوپان 37 راس از احشام را تلف کردند.
پلیس استان اردبیل از شهروندان بویژه روستاییان خواست در صورت مواجهه با پلنگ ضمن رعایت موارد تامینی خود از کشتن این حیوان خودداری کنند.
در شهرستان خلخال انواع حیوانات وحشی از جمله کبک ، تیهو ، کل و بز ، سیاه گوش ، پلنگ و سایر حیوانات وحشی زیست می کنند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به مساحت 92 هزار هکتار در جنوب این شهرستان زیستگاه و مامن مناسبی برای انواع گونه های جانوری از جمله پلنگ ایرانی، خرس ، کفتار ، بز کوهی ، سیاه گوش ، گرگ ، شغال و روباه است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    2 2
    پلیس استان اردبیل از شهروندان بویژه روستاییان خواست در صورت مواجهه با پلنگ ضمن رعایت موارد تامینی خود از کشتن این حیوان خودداری کنند خب پول این گوسفندا و خسارت چوپانای بدبخت و کی میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عباس A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    2 2
    سلام خیلی بعید است که پلنگ به سی وهفت راس دام همزمان حمله کند.عموما پلنگ اگر به یک گله هم بزند فقط یک یا دو راس دام را تلف می کندو حمله به این تعداد دام حتی با وجود دوپلنگ طبیعی نیست وباید بدرستی تحقیق شود.حمله به این تعداد دام عموما کار گرگ وسگ سانان است که به یک شکاربسنده نمی کنندوهمزمان تعداد زیادی شکار را پاره پاره وزخمی می کنند.