۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش  به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت های دولت تدبیر و امید و مختصصان دانشگاهی دریاچه ارومیه به مرحله ثبیت رسیده است و هم اکنون به فاز احیا دریاچه رسیده ایم و تراز آبی دریاچه ارومیه نسبت به مهر ماه سال ۹۴که دریاچه کمترین تراز آبی را داشت ۶۸ سانتی متر افزایش داشته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی افزود:مرحله احیا دریاچه ارومیه در دستور کار مختصصان دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی تبریز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اعتبارات دریاچه ارومیه افزود:خوشبختانه امروز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دریاچه ارومیه اختصاص یافته است که از این مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه و ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به رها سازی آب بر پیکره دریاچه ارومیه اشاره کرد و تصریح کرد: در مرحله دوم رهاسازی آبها به پیکره دریاچه ارومیه، ۱۴۰ میلیون متر مکعب از سد شهید کاظمی رها سازی شده و ۲۵ میلیون متر مکعب از سد ساروق و زولای سلماس و ۵۰ میلیون متر مکعب نیز از سد حسنلوی نقده رهاسازی می‌شود.

سرخوش گفت: با گرم شدن دمای هوا طی روزهای آینده و آب شدن برف های کوهستانی و یخ آب ها شاهد افزایش بیشتر تراز آب دریاچه خواهیم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =