عبدالله اوجالان، رهبر شورشیان کرد ترکیه آنکارا را متهم کرد که فراخوان وی برای گفت‌وگوی دولت با شورشیان کرد را نادیده گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، روزنامه اوزگور، یک روزنامه حامی کردها نوشت که عبدالله اوجالان، رهبر شورشیان کرد ترکیه که هم‌اکنون در زندان است، شنبه با متهم کردن دولت ترکیه به نادیده گرفتن فراخوان وی برای گفت‌وگوی دولت با شورشیان گفت که وی احتمالا از ورند صلح (با دولت) خارج خواهد شد. عبدالله اوجالان در بیانیه خود آورده است که در پی درگیری‌های جدید میان مبارزان کرد و ارتش ترکیه به‌طور رسمی تلاش‌های برای صلح و رهبری شورشیان کرد را رها خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی دولتی ترکیه آناتولی گزارش داد که شورشیان کرد شنبه در دو درگیری جداگانه در نزدیکی مناطق مرزی عراق دو سرباز ارتش و سه نگهبان روستایی حامی دولت ترکیه را کشتند. این در حالی است که ارتش ترکیه نیز در هفته گذشته حداقل 24 شورشی کرد را در حمله هوایی از پای در آورده است.

روزنامه اوزگور به نقل از عبدالله اوجالان نوشت: «من 31 ماه می از گفت‌وگوهای صلح خارج می‌شوم چرا که دولت آنکارا به درخواست من برای گفت‌وگو با شورشیان کرد پاسخ نداد.» بنا راین گزارش، اوجالان که تلاش‌های وی برای برقراری گفت‌وگو میان شورشیان و دولت آنکارا بی‌نتیجه بود در میان شورشیان کرد مستقر در شمال عراق از نفوذ بسیاری برخوردار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ادريس IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
    0 0
    به اميد آزادي