پرستار ایرانی قله ۶ هزار متری آیلندپیک اورست را فتح کرد

ایرنا نوشت: پرستار کوهنورد ایرانی قله 6189 متری «آیلندپیک» و قله 5364 متری «بیس کمپ» اورست را در کشور نپال فتح کرد.

مصطفی احمدی، پرستار کوهنورد ایرانی افزود: به همراه یک تیم چهار نفره از باشگاه کوهنوردی «سها» توانستیم در مدت زمان 20روز به قله آیلندپیک و بیس کمپ اورست صعود کنیم. این صعود در شرایطی انجام شد که به علت شرایط بد آب و هوا خیلی از تیم‌های اروپایی و ایرانی نتوانستند به این قله صعود کنند.

احمدی افزود: برای صعود به این قله ترکیبی از تکنیک‌های رشته‌های کوهنوردی، سنگنوردی و یخ نوردی را استفاده کردیم.

پرستار بخش CCU بیمارستان بقیه الله تهران گفت: من با این صعود عنوان قهرمانی کشور در رشته کوهنوردی را از طرف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دریافت می‌کنم و مجوز حضور در ارتفاعات بالاتر را نیز به دست می‌آورم. تیم چهار نفره ما که توانستیم به همراه هم به قله آیلندپیک و بیس کمپ اورست در کشور نپال صعود کنیم به سرپرستی و مربیگری حسن امینی آذر فعالیت می‌کند و اسماعیل اسماعیل زاده و همسر وی خانم اسما ماپار از دیگر اعضای این گروه هستند.

این پرستار ورزشکار گفت: صعود ما به قله‌های آیلندپیک و بیس کمپ اورست از 20 روز پیش شروع شد و امروز به پایان رسید و اکنون در کاتماندو پایتخت نپال هستیم.

این پرستار 35 ساله درباره سابقه فعالیت ورزشی خود گفت: فعالیت من در رشته کوهنوردی و همزمان با رشته کشتی از سن 15 سالگی شروع شد و پس از آموزش های لازم در زمینه کوهنوردی و گذراندن دوره کارآموزی کوهپیمایی، کارآموزی سنگنوردی، کارآموزی یخ و برف، دوره پزشکی کوهستان، نقشه خوانی، GPS و هواشناسی کوهستان، از شورای برون مرزی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجوز فعالیت گرفتم.

احمدی تاکنون به قله‌های دماوند، علم کوه، سبلان، شیرکوه، اشترانکوه، الوند، بل، شاهوار ،آزاد کوه،بینالود و توچال در ایران صعود کرده است.

47234 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =