طرفداران داستان‌های مصور «تن‌تن» روز شنبه در پاریس جمع شدند تا طراحی‌ها و مجسمه‌های این شخصیت و دیگر اشیا بجامانده از هرژه نویسنده این مجموعه را خریداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، داستان‌های «تن‌تن» از سال 1929 با طراحی و نویسندگی ژرژ پراسپر رمی به مردم معرفی شدند و تا هنگام مرگ او در سال 1983 طرفداران بسیاری داشتند.

هرژه نام مستعار رمی بود، این نام از تلفظ فرانسوی حروف ابتدایی فامیلی و نام رمی درست شده است.

مهمترین اثر این حراج، نسخه دو صفحه‌ای اصلی داستان مصور سال 1939 به نام «عصای سلطنت شاه اوتوکار» بود که به قیمت 243 هزار یورو فروخته شد. طبق گفته حراجی پیازا، این قیمت رکوردی جدید برای این اثر است.

آلن فن نیفر، کارگزار این خریدار گفت:«موکل من مجموعه‌داری شخصی در بلژیک است، تن‌تن همیشه به بلژیک بازمی‌گردد.»

مجسمه تن‌تن به همراه سگ وفادارش، میلو که از جنس برنز است به قیمت 125 هزار یورو فروخته شد. این مجسمه اثر نت نوژین است، او اولین مجسمه‌سازی بود که براساس شخصیت محبوب اروپایی‌ها مجسمه‌هایی ساخت. این قیمت رکوردی جدید برای این هنرمند محسوب می‌شود.

این مجسمه 1 متر و 80 سانتیمتری را یک گالری‌دار فرانسوی به نام فرانسیس اسلومکا خریداری کرد. اسلومکا متخصص جمع‌آوری آثار هنری مربوط به داستان‌های مصور است. این مجسمه در گالری در بروکسل به نمایش درمی‌آید.

اسلومکا در این مورد گفت:«به نظرم بلژیکی‌ها از بازگشت قهرمانشان خوشحال باشند. تن‌تن جادویی است! هر بار که آنها را بخوانی چیزهای جدیدی کشف می‌کنی.»

طرحی با عنوان «تن‌تن و جانور صدف‌دار» که هرژه در سال 1947 برای تولد 50 سالگی یکی از دوستانش کشیده بود نیز به قیمت 131 هزار یورو به فروش رفت.

در مجموع 230 شی در این حراجی به نمایش گذاشته شد و در میان آنها دستمال گردن‌های هرژه، جعبه‌های مدادشمعی‌های او و گیره‌های کاغذ او به چشم می‌خورد.

در مجموع فروش این اشیاء به 1 میلیون و 390 هزار دلار رسید.

حراجی دیگر در 9 اکتبر امسال در عمارت شوری در مرکز فرانسه برگزار می‌شود، این مکان منبع الهام اصلی هرژه برای خلق دهکده و عمارت خیالی مولینسار بوده است.

خبرگزاری‌فرانسه / 29 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =