روز هوای پاک، فرصتی برای بازخوانی تهدید و فرصت های محیط زیست

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج از روز هوای پاک به عنوان فرصتی طلایی برای بازخوانی تهدیدها و فرصت های زیست محیطی یاد کرد و گفت که امروز آلودگی هوا در مرکز استان البرز از مرز بحران و خطر و نگرانی گذشته شده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه قانونگذار اختیار چندانی را در خصوص ارتقای استانداردهای زیست محیطی یا شاخص های سلامت آب و هوا به شوراهای اسلامی نداده است و ما شاهدیم که برغم روند فزاینده آلودگی هوا اما هنوز بسیاری از کارخانجات از سوخت استاندارد استفاده نمی کنند و روز به روز بر تعداد وسایط نقلیه در سطح شهر افزوده می شود.
وی گفت: چند دهه در تاریخ یک شهر زمان زیادی محسوب نمی شود و امروز شاهدیم که کرج در همین بازه زمانی از منطقه ای خرم و سبز به شهری بی روح با ساختمان های سر به فلک کشیده تبدیل شده است؛ آیا در چنین شرایطی می توان به داشتن هوای پاک امیدوار بود؟ سهم آیندگان از شهرمان چه می شود؟ آیا فرزندانی که در این روزهای آلوده دیده به جهان می گشایند، از رشد و سلامت لازم برخورار خواهند بود؟
این مسئول شهری افزود: دوره چهارم مدیریت شهری کرج در بحث توسعه سرانه فضای سبز، جلوگیری از تخریب باغات و اراضی کشاورزی و صیانت از محیط زیست سنگ تمام گذاشته است و شاهد کمتر شهری در سطح کشور طی 4 سال اخیر به اندازه ما اعتبار برای طرح های جنگلکاری و درختکاری صرف کرده باشد اما این ها نیز کافی نیستند و باید گام های رو به جلوتری برداریم.
به گفته آجرلو، روز هوای پاک زمانی از یک شعار به عینیت تبدیل می شود که تمام دستگاه های دخیل و سیاستگذار برای مقابله با تهدیدهای زیست محیطی و حذف آلاینده ها به جمع بندی مثبت برسند و فارغ از سیاسی بازی ها و سیاست زدگی ها به دنبال ارتقای شاخص های پایداری و سلامت هوا باشند، در غیر این صورت با یک دست صدایی بلند نمی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =