روحانی گفت: همه باید بدانند که مردم صاحب کشور هستد و ما هم در زمینه های مختلف تلاش بیش از حد کردیم که اگر تلاش دولت نبود دیگر هیچ شبکه مجازی نمی دیدیم و همه را قربانی کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره وعده های فرهنگی رییس جمهور و رضایتمندی او در این زمینه گفت: باید از اصحاب فرهنگ پرسید که چه مقدار در این زمینه رضایت دارند. ما در این مدت تلاش کردیم تا  انجمن های صنفی اهالی فرهنگ را باز کنیم، سعی کردیم مجوز کتاب راحت تر داده شود، سعی کردیم مجوز فیلم راحت تر داده شود، یارانه های بخش های مختلف فرهنگی سهولت بیشتری بگیرد، مجوز برای روزنامه و مجله ها راحت تر داده شود، سعی کردیم فضای بازتری در دانشگاه به وجود بیاوریم تا بحث دانشجوی ستاره دار به تاریخ ملحق شود.

رییس جمهور ادامه داد: صد در صد ما موفقیت کاملی در این زمینه نداشته ایم. اما دلیل این نارضایتی این است که برخی کارها در دست ما نبود و تلاش ما هم کارگر نیفتاد. امیدوارم با نزدیکی بیشتر قوا با یکدیگر و تلاش مردم بسیاری از نارضایتی ها در این زمینه برداشته شود.

وی تاکید کرد: عدم رضایت مردم بسیاری از مسوولان را  وادار می کند که در مسیر درست گام بردارند. همه باید بدانند که مردم صاحب کشور هستند و ما هم در زمینه های مختلف تلاش بیش از حد کردیم که اگر تلاش دولت نبود دیگر هیچ شبکه مجازی نمی دیدیم  و همه را قربانی کرده بودند.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدام ایران بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: ما در مساله سوریه راه حل نهایی را سیاسی می دانیم و مذاکرات صلح باید پیشرفت داشته باشد تا بتوانیم به راه حل نهایی نزدیک شویم. مطمئنا حمله موشکی آمریکا به سوریه به مذاکرات صلح صدمه وارد کرد و حالا تروریست ها می خواهند در مذاکرات صلح  دست بالا را بگیرند.

او ادامه داد: ما در زمینه سوریه با سوریه، روسیه و ترکیه همکاری داریم و حتی هماهنگی های بیشتری را در گفت وگو با پوتین به دست آورده ام اما هدف نهایی این است که شرایطی پیش بیاید که بتوانیم با گروه های مختلف به تفاهم برسیم و مبارزه با داعش و جبهه النصره را ادامه دهیم.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =