۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

ایسنا نوشت: عبدالرضا اکبری که خود معتقد است بیشتر به واسطه ایفای نقش‌ پدر در سریال‌های متعدد شناخته شده است، چنین می‌گوید: اگرچه شغل‌ پدرانی که نقششان را بازی کردم، متفاوت بوده اما ویژگی‌ها و خصوصیات پدر بودن همیشه غالب بوده است. نقش‌های پدری که تا به امروز بازی کردم گاهی خاکستری و بینابین بوده است مانند سریال «دلنوازان» یا «تولدی دیگر» اما نقش پدر منفی کم کار کردم.

این بازیگر تلویزیون و سینما با اشاره به ویژگی‌های پدر الگو در سریال‌های ایرانی بیان کرد: در سریال «باغ گیلاس» شخصیت یک پدر مثبت، خوب، مهربان و ایثارگر را ایفا کردم. نقش پدر هم مانند نقش‌های دیگر باید ویژگی، ابعاد مختلف و اوج و فرودهای زیاد داشته باشد تا هم واقعیت بازیگر را به نمایش بگذارد و هم چند بعدی باشد.

اکبری ادامه داد: شخصیت پدر در سریال‌ها نباید صد درصد سفید و مثبت یا صد درصد منفی باشد؛ اگر هم پدری بنا به مشکلات، گرفتاری‌ها و اختلاف‌نظرها از خانواده فاصله می‌گیرد، دوباره به خانواده برمی‌گردد این نشان می‌دهد که هنوز انگیزه‌های خانواده داشتن و احترام به فرزند را دارد و اهمیت می‌دهد.

او با اشاره به فرزندسالاری در سریال‌های ایرانی گفت: چند سال است که از برجسته کردن نقش پدر دور شده‌ایم و بیشتر به فرزندان می‌پردازیم. امروزه فرزندها چالش زیادی با خانواده خود ندارند. پرداختن به ویژگی‌های مثبت یک پدر خوب در سریال‌های ما جای کار دارد و می‌توان در سریال‌های متعدد روی آن کار کرد البته میان پدر و مادر که هر دو پرورش‌دهنده فرزند خود هستند و آن‌ها را برای جامعه آماده می‌کنند، فرقی نیست.

این بازیگر تلویزیون با بیان برخی ویژگی‌ها در والدین اضافه کرد: پدر و مادر، با ویژگی بد و خوب داریم. والدین بد کسانی هستند که گذشت، انعطاف و اخلاق ندارند و با بی‌اخلاقی یا بداخلاقی با فرزندان خود رفتار می‌کنند، علاوه بر این تک‌روی‌ و رو راست نبودن را پیش می‌گیرند که این ویژگی‌ها در والدین باعث نگرانی می‌شود. صداقت که ویژگی بسیار با اهمیتی است باید در نقش‌ها به وفور دیده شود.

عبدالرضا اکبری با اشاره به سریال‌هایی که در این سال‌ها نقش پدر را بسیار برجسته نشان دادند، ادامه داد: باید سریال‌هایی که در گذشته از لحاظ موضوع خانوادگی مورد قبول مردم بودند را بررسی کرد تا بتوان نقاط قوت آن را پیدا کرد و به کار برد. قصه‌های خانوادگی رنگ و بوی خود را از دست داده و بی‌رنگ شده‌اند زیرا به مسائلی مانند ارتباط والدین و فرزندان پرداخته نمی‌شود. موضوع خانواده همیشه در جامعه ما حرف اول را می‌زند و جایگاه رفیعی دارد. سریال‌ها باید به مسائل خانواده در فیلمنامه خود بپردازند و روی این موضوع سرمایه‌گذاری و مدیریت بیشتری داشته باشند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =