عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گمرک با بکارگیری سامانه های الکترونیکی کاملا شفاف عمل می کند بر اختصاص داشتن پنجره واحد تجاری به گمرک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از گمرک، علی اسدی کرم با اشاره به پنجره واحد تجاری در گمرک گفت: از آنجایی که سیستم گمرک شفاف سازی شده و دستگاههای بکار گرفته شده در آن نیز به روز شده اند ؛کالاها از مبدأ و مقصد، به طور کامل مورد رصد قرار گرفته و نظارت دقیقی بر ورود و خروج کالا اعمال می شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهایی که در خصوص تعرفه واردات کالا مطرح می شود، تصریح کرد: باید برای تعرفه گذاری کالاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک کرد و این موضوع بستگی دارد به اینکه چه کالا و مواد اولیه ای مورد نظر است تعدادی از کالاها در داخل کشور تولید می شوند که اقتصاد مقاومتی و تولید را تقویت کرده و به دنبال آن، اشتغال ایجاد می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین کالاهایی وجود دارد که برای ساخت آن در داخل کشور مشکل داریم و باید مواد اولیه آن را از خارج وارد کرد تا در داخل برای تولید کالاهای دیگر به کار گرفته شود، از این رو باید برای این کالاها تعرفه کمتری تعلق گیرد،اما باید کالاهایی که در داخل کشور توان تولید آن وجود دارد را مقدم بر ورود کالای خارجی بدانیم. 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    1 0
    دوتا ادم با سواد مستقلِ بايد اين تعرفه ها رو تعيين كنند