۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

همچنان تاثیرات ژئوپولیتیکی در بازارهای جهانی دیده می شود به طوری که بازار آسیا به پایین ترین حد خود از دسامبر سال گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار آسیا در پنجمین روز هفته با روندی کاهشی رو به رو شد.

بازارهای آسیا به دلیل تنش های زیادی که از تهدید کره شمالی برای حمله به جزیره به آمریکا کرده، روندی کاهشی داشته است.

رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد و به همین ترتیب ترامپ توییت کرده است که کره شمالی به دنبال دردسر است.

به دلیل تنش ها و بحران های ژئوپولیتیکی، سرمایه گذاران به دنبال جای امن برای دارایی های خود هستند. قیمت طلا به بیشترین حد خود از نوامبر 2016 رسید. طلا با افزایش 0.06درصد به هزار و 274 دلار و 78 سنت رسید. موضوعی که کارشناسان معتقدند قیمت طلا را تکان داده انتخابات فرانسه است. در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از یک سو و تنش در شبه جزیره کره و حمله موشکی آمریکا به سوریه موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران بین المللی شده است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد و دو طرف توافق کردند که هنوز فرصت برای متقاعد کردن روسیه برای قطع روابط با دولت سوریه وجود دارد.

به همین ترتیب ارزش ین نیز در برابر دلار افزایش داشته و دلار برابر ین هم اکنون 109.52 است. دلار در برابر سبد ارز 100.75 بوده است. فدرال رزرو قصد دارد روند تدریجی افزایش نرخ بهره را به گونه ای ادامه دهد که اشتغال کامل و نرخ تورم ۲ درصدی حفظ شود و مانع از کاهش رشد اقتصادی آمریکا گردد.

به همین ترتیب در بازار آسیا،نیک کی 225 نیز با کاهش 1.25درصدی رو به رو شد و به کمترین میزان خود از دسامبر سال گذشته رسیده است. در بازار چین، شاخص ترکیبی شانگهای 0.32 درصد افت داشته و شاخص هنگ سنگ 0.12 کاهش داشته است.این در حالی است که ASX200  نیز با کاهش 0.06 درصدی رو به رو شد.

در بخش انرژی قیمت نفت با روندی افزایشی رو به رو شد. به طوری که نقت خام برنت با افزایش 0.34درصدی رو به رو شد و به قیمت 56.42 دلار رسید. این در حالی است که نفت خام آمریکا با افزایش 0.36 درصدی با قیمت 53.59 دلار در بازار عرضه شد.

 

 

منبع: سی ان بی سی

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =