ایرنا نوشت: کره شمالی اعلام کرد که استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی، این کشور را به هدف اولیه و خط مقدم حمله همسایگانش تبدیل خواهد کرد.

 این یکی از جدی ترین و صریح ترین هشدار های کره شمالی به همسایه جنوبی است که مشترکا با آمریکا برای آرایش این سامانه در روستای سئونگجو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر سئول به توافق رسیده است.

خبرگزاری کره شمالی روز چهارشنبه با انتشار گزارشی تاکید کرده است که سامانه پیشرفته موشکی آمریکا نمی تواند برای کره جنوبی امنیت به ارمغان آورد بلکه این کشور را به یک قربانی حمله تبدیل خواهد کرد.

براساس این گزارش، کره جنوبی حتی اکنون هم قبل از استقرار کامل «تاد» قربانی این سیاست خطرناک نظامی شده است.
ظاهرا اشاره این کشور به تحریم های اقتصادی است که پکن علیه شرکت ها و کالاهای کره جنوبی اتخاذ کرده و فعالیت آنها در بازار چین کاملا مختل شده است.

افزون بر این به گردشگران چینی نیز توصیه شده است که در شرایط فعلی به دلیل مسایل امنیتی و تنش های موجود از سفر به کره جنوبی خودداری کنند.

خبرگزاری کره شمالی در گزارش خود افزود: کره جنوبی بجای مذمت کردن دیگران بهتر است خود را سرزنش کند.

این گزارش با اشاره به بی توجهی دولت کره جنوبی به اعتراض های مردمی در این خصوص می افزاید: این کشور بتدریج خود را به محل استقرار تسلیحات هسته ای و موشکی آمریکا تبدیل می کند و استقرار «تاد» این کشور را به جبهه مقدم حمله تبدیل خواهد کرد و مردم کره جنوبی دیگر در هیچ جایی امنیت نخواهند داشت.

آمریکا و کره جنوبی تابستان سال گذشته توافق کردند سامانه تاد را به طور کامل تا پایان سال 2017 در شبه جزیره کره مستقر کنند.
مقابله با تهدیدها و حملات موشکی کره شمالی، دلیل اتخاذ این تصمیم توسط دولت های دو کشور اعلام شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =