۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹

مهر نوشت: رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از ایجاد چهار شهرک کشاورزی، دام‌پروری و شیلات در این استان طی سال جاری خبر داد.

 عدیل سروی گفت: شهرک‌های کشاورزی با جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۳۲۰ نفر در سال جاری تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف جهت توسعه کمی و کیفی تولیدات کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری توسعه کشت گلخانه‌ای به مساحت ۴۰ هکتار با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر در دستور کار است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین به ابلاغ برنامه‌های الگوی کشت جدید به ۱۰ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: از جمله توسعه کشت زعفران در ۱۱۰ هکتار با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر و توزیع ۳۵۰ هزار اصله نهال پسته برنامه‌ریزی شده است.

سروی از توسعه کشت بادام‌زمینی در دو هزار هکتار نیز خبر داد و بیان داشت: احداث واحدهای جدید و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولید نهال، بذر و قارچ خوراکی برای سال جاری با تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: علاوه بر این تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی با تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی و احداث مجتمع پرورش گاو شیری با ظرفیت ۱۰ هزار رأس در دستور کار است.

رئیس جهاد کشاورزی استان برنامه‌ریزی توسعه سیستم های نوین آبیاری به میزان پنج هزار هکتار را یادآور شد و گفت: امسال تکمیل ۲۵ پروژه آب و خاک نیز محقق می‌شود.

سروی بخشی از برنامه‌های جهاد کشاورزی را افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی دانست و گفت: هشت میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۵ واحد دامپروری و چهار میلیارد تومان تسهیلات برای ۲۵ واحد مرغداری پیش‌بینی شد.

وی به اصلاح نژاد دام با ۳۶ هزار رأس اشاره و تأکید کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نیز در دست اقدام است.

رئیس جهاد کشاورزی استان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را بخش دیگری از برنامه‌ها برشمرد و گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی به میزان ۳۵ هزار تن اجرا می‌شود.

سروی به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله گوشت سفید، حبوبات و محصولات گلخانه‌ای اشاره و تأکید کرد: جذب تسهیلات برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام نیز برنامه‌ریزی شده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =