۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۵

شبکه خبر نوشت: معاون وزیر صنایع و معادن گفت: صادرات چرم تولیدی ایران، پارسال 40 درصد افزایش و 120 میلیون دلار ارزآوری داشت.

نعمت الله مردانی، معاون صنایع نساجی و چرم وزیر صنایع و معادن، در حاشیه نمایشگاه صنعت چرم در نمایشگاه بین المللی مشهد، صادرات چرم کشور در سال 87 را هشتاد و پنج میلیون دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از دست اندرکاران صنعت چرم در کشور هم گفت: اکنون مراحل نهایی تنظیم این لایحه در دستور کار دولت است که به زودی برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

مردانی بالا بودن عوارض صادرات چرم را از مشکلات اصلی فعالان این صنعت در کشور دانست و افزود: تصویب این لایحه در مجلس ، سبب کاهش مشکلات و زمینه برای صادرات چرم ایران نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که تولیدات صنعت چرم به سمت مصنوعات چرمی هدایت شود، ارز آوری صنعت چرم کشور به چند برابر افزایش خواهد یافت، گفت: اکنون در 350 واحد تولید محصولات چرمی استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران و همدان سالانه 65 میلیون فوت مربع چرم سبک و 50 میلیون فوت مربع چرم سنگین تولید می‌شود.

در سومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم که سه روز پیش در مشهد مقدس گشایش یافت، بـیش از 100 شـرکـت داخلی و خارجی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و کشورهای ترکیه، هند و پاکستان محصولات خود را شامل انواع چرم طبیعی و مصنوعی ماشن آلات پوست و چــرم ، لباس های چرمی کیف و کمربـند و صنایع دستی چرمی و انواع کفش دست دوز و ورزشی به نمایش گذاشته اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =