بازدید هیئت اجرایی مرکزی از ستاد انتخابات/تاکیدبر اصلاح قانون انتخابات و لزوم نظارت بر تجمع هواداران

سید کاظم میرولد، حمیدمیرزاده و غلامرضا تاجگردون سه تن از اعضای هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محل وزارت کشور از ستاد انتخابات و نحوه ثبت‌نام کاندیداها بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حمید میرزاده عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجری انتخابات وزارت کشور است که زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات کار برگزاری انتخابات را انجام می دهد.

وی افزود: بعد از انتخاب اعضای هیأت اجرایی مرکزی روز 27 اسفند جلسه ای برگزار شد و دبیر هیأت اجرایی و دبیر ستاد انتخابات کشور انتخاب شدند. امروز هم از نزديک در جریان اقدامات ستاد انتخابات کشور قرار گرفتیم. آمادگی لازم براي برگزاری انتخابات شفاف و قانونی وجود دارد. امیدواریم با حضور مردم این دوره هم انتخابات پرشوري برگزار  شود.

سیدکاظم میرولد ديگر عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: فرایند انتخابات تا این لحظه خوب انجام شده است. ارتباطات لازم با تمام هیأت های اجرایی شهرستان ها برقرار شده و هیأت همه شهرستان ها تشکیل شده اند. هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری موظف است بعد از جمع آوری آمار آراي مردم در انتخابات، با بررسی و تأیید آمار، اجازه دهد که وزیر کشور آمار کلی انتخابات را اعلام کند. یک میلیون و 157 هزار نفر در هیأت های اجرایی شهرستان ها در برگزاری انتخابات با ما همکاری می کنند که اکثرا از چهره هاي فرهنگی هستند.

وي درباره تخریب های انتخاباتی گفت: تلاش می کنم در چارچوب وظایت هیأت اجرایی مرکزی انتخابات کار کنم. مرجع قانونی نظارت بر انتخابات هم وجود دارد. ما همه عضو یک کشوریم و یک رهبر داریم. به عنوان یک مسلمان دوست دارم کسانی که خودشان را به عنوان نامزد انتخابات معرفی می کنند، همه ضوابط اخلاقی را رعایت کنند. البته به لحاظ اجرایی وظیفه ما نیست که اظهارنظری در بعد نظارتي و تخريب هاي انتخاباتي داشته باشيم.

میرولد در پاسخ به سوالي که به همایش‌ و اجتماعات برخی نامزدها از جمله تجمع شب گذشته هواداران قالیباف، اشاره داشت، گفت:  وظیفه هیات اجرایی مرکز این نیست که در این مورد رسیدگی و برخورد کند. قاعدتا هیات نظارت شورای نگهبان باید به این مسائل توجه کند.

در ادامه غلامرضا تاجگردون ديگر عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری نيز تاکید کرد: ما براساس شخصیت حقیقی خودمان عضو هیأت اجرایی شدیم. اما من به لحاظ شخصیت حقوقی نماینده مردم در مجلس نيز هستم و تفکیک شخصیت حقوقی و حقیقی خیلی سخت است. قانون انتخابات ریاست جمهوری حداقل در مقطع ثبت نام، ضعف جدی دارد. امیدوارم این ضعف ها احصا شود. اميدوارم مجلس کمک کند این ضعف ها برطرف شود. امیدوارم فرایند برگزاری انتخابات به سلامت طی شود. هر جا احساس کنیم این روند مخدوش می شود، وظیفه خودمان می دانیم و تذکر می دهیم.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =