نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای حج تمتع ۹۶ گفت:‌ درموضوع اجاره مسکن حجاج ظرفیتهای خوبی تاکنون آماده شده که احتمال فراخوان اولویتهای بیشتر برای تشرف به حج تمتع وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در موضوع اجاره مسکن حجاج برای حج تمتع امسال ظرفیتهای خوبی تاکنون آماده شده است و احتمال فراخوان اولویتهای بیشتر برای تشرف به حج تمتع وجود دارد.

وی ادامه داد: از مسئولان سازمان حج و زیارت می‌خواهیم که با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران درمدینه و مکه و افزایش بیش از 22 هزار نفری سهمیه ایران نسبت به سال 94 امکان فراخوان از دارندگان فیشهای ثبت‌نامی حج تمتع بعد از تاریخ 31 تیرماه 1385 را در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: با وجود قطع روابط سیاسی ریاض و تهران بحمدالله با تلاش تیمهای کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.

دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیشهای اولویت‌دار گذشته را در اختیار دارند بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویتها نوبت آنها فرا می‌رسد شرعا مستطیع می‌شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، بنابراین با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نامها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت‌نام به بانکها مراجعه کنند.

حمید محمدی؛ سرپرست سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با ارائه آماری از برنامه‌های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح کرد: دراعزام سال 96 اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت‌نام و هزینه سفر زودتر اقدام کنند.

این جلسه با تاکید بر تقویت اطلاع‌رسانی در حوزه حج ادامه یافت و سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از برنامه‌های این هیئت در حج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشکی گزارشی ارائه کرد.

در این جلسه همچنین محمد رضا باقری معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست سال گذشته مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه در مشهد مقدس اظهار کرد: منشور حقوق زائر به‌عنوان موضوع اصلی نشست آینده انتخاب شده است که در 27 رجب در کربلا برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، بررسی موضوعهای مختلف در خصوص خدمات دهی به زائران عتبات عالیات ازدیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =